Site icon

Kia razvila prvi pametni automatski menjač

Pomoću infomaciono – komunikacione tehnologije (IKT) menjač automatski menja u optimalni stepen prenosa

Foto: Kia

 

Kia je nedavno objavila da je prva na svetu razvila pametni menjač (ICT Connected Shift System), koji pomoću predviđanja informaciono-komunikacione tehnologije automatski menja u optimalni stepen prenosa u zavisnosti od situacije u saobraćaju. Kia planira da novu tehnologiju koristi u svojim budućim modelima. Tokom procesa razvoja sistema Kia je predala oko 40 patentnih prijava. Dok tehnologije koje se koriste kod automatskih menjača zavise od vozačevih preferencija, pametni menjač je prvi sistem koji automatski menja stepene prenosa u odnosu na situaciju na putu i u saobraćaju.

Foto: Kia

Pametni menjač koristi inteligentni softver upravljačke jedinice menjača (TCU) koji prikuplja i obrađuje informacije u realnom vremenu. Podaci se prikupljaju uz pomoć 3D navigacije sa preciznim mapama puteva, radarima za merenje brzine, kao i radarskim tempomaton. 3D navigacija sadrži informacije o nadmorskoj visini, strmini, zakrivljenosti, ali i brojnim drugim elementima i aktuelnom stanju u saobraćaju. Radar u vozilu detektuje brzinu vozila i rastojanje do vozila ispred i ostalih vozila, dok napred postavljena kamera pruža informacije sa kolovozne trake. Upotrebom svih tih podataka, upravljačka jedinica menjača uz pomoć algoritma veštačke inteligencije predviđa optimalni odnos prenosa u realnom vremenu i u skladu sa tim prebacuje u optimalni stepen prenosa. Kada je, na primer, predviđena duža vožnja nizbrdicom, a radar ne detektuje nikakve nepravilnosti u vezi sa vozilom ispred, menjač zbog snižavanja potrošnje goriva prebacuje u slobodan hod ili ler. Na testiranjima sa pametnim menjačem na vrlo krivudavim putevima, broj menjanja stepena prenosa je smanjen za 43 odsto u odnosu na vozila bez tog sistema. Sistem takođe smanjuje broj kočenja za 11 posto i tako smanjuje umor vozača i trošenje elemenata kočionog sistema. Kod naglih ubrzanja, koje zahteva uključivanje na auto-putevima, sistem automatski prebacuje u sportski režim vožnje (Sport Mode), što unapređuje protočnost u saobraćaju. Nakon uključivanja u saobraćaj vozilo automatski vraća u originalni način vožnje pružajući bezbedniju i efikasniju vožnju. Osim toga, motor automatski koči kad pomaknemo nogu sa pedale za gas, kada prepozna tzv. ležeće policajce, nizbrdicu i delove puta sa promenjenim ograničenjem brzine. Promene rastojanja do vozila ispred prepoznaje prednji radar, koji automatski prilagođava stepen prenosa, što unapređuje vozačevo iskustvo. Sistem je takođe usklađen sa tehnologijom autonomne vožnje, koja se neprestano razvija.

Next: Studija pokazala da skuplji automobil ređe propuštaju pešake