Site icon

AMG je nastao kao skromna operacija dva inženjera

AMG je danas Mercedes-Benzov odsek za vozila visokih performansi, ali je nastao kao skromna operacija dva inženjera

AMG 300 SEL 6.8 (W 109). Autentična replika trkačkog automobila iz 1971. godne, zajedno sa ostalim automobilima visokih performansi iz istorije Mercedes-AMG. Foto: Daimler

AMG je danas Mercedes-Benzov odsek za vozila visokih performansi, ali je nastao kao skromna operacija dva inženjera. Automobil koji je lansirao AMG ka putu do zvezde je bio limuzina sa imenom “Red Pig”, što u prevodi znači “Crvena Svinja”. AMG je osnovan 1967. godine od strane Hans Werner Aufrechta i Erhard Melchera, čija prezimena su postala “A” i “M” u imenu “AMG”. Slovo “G” označava Grossaspach, nemačko mesto u kom se Aufrecht rodio. Iako su Aufrehct i Melcher radili neko vreme u ovom mestu, sama kompanija nikada nije bila bazirana u njemu. Sedište Mercedesovog odseka za vozila visokih performansi se trenutno nalazi u gradu Affalterbach u Nemačkoj. Aufrecht i Melcher su započeli saradnju sa Daimler-Benzom, radeći na trkačkom agregatu za Mercedes-Benz 300 SE. Kada je Daimler odlučio da raskrsti svoje veze sa automoto sportom, dva inženjera su nezavisno nastavila svoj rad na trkačkom agregatu, i to u Aufrechtovoj kući u Grossaspachu. 1965. godine, Manfred Schiek, još jedan Daimlerov veteran, koristio je modifikovan agregat u DTM-u, sa kojim je pobedio 10 puta. To je ubedilo Aufrechta i Melchera da osnuju svoju kompaniju, a jedna od prvih stvari koje odlučili da urade je bilo da naprave trkači automobil i pokaži svoje umeće.

Foto: Daimler

Ovde dolazimo do “Crvene Svinje”, modifikovanog Mercedes-Benza 300 SEL 6.3 koji je, na neki način, bio prototip modernih Mercedes-AMG limuzina. Mercedes je izvadio 6.3 litarski V8 iz “diktatorskog” modela 600 i postavio ga je u manju 300 SEL platformu, čime je dobijen nemački “muscle car”. AMG je povećao zapreminu agregata na 6.8 litara, i povećao njegovu snagu sa 247 KS i 500 Nm na 428 KS i 607 Nm obrtnog momenta. Velika limuzina je dodatno olakšana, iako je ostala dosta teška u smislu trkačkog automobila. “Crvena Svinja” je zabetonirala reputaciju AMG-a kada je 1971. godine uzela prvo mesto u klasi i drugo mesto u generalnom plasmanu na 24 časa Spa. Međutim, dosta vremena je prošlo dok AMG nije počeo i zvanično da sarađuje sa fabrikom Mercedesa. Prvi zajednički razvijen automobil je bio C36 AMG. Nakon toga, AMG modeli su postali uobičajen deo Mercedesove linije modela, a Daimler je postao većinski vlasnik AMG-a 1998. godine. Od tjuniranja postojećih Mercedesovih modela, AMG je stigao do celokupnog dizajniranja SLS AMG i AMG GT sportskih automobila, kao i razvoja AMG One super automobila.

Next: Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata