Site icon

BMW Serije 5 osvežen i zvanično predstavljen

BMW Serije 5 jedan je od modela čija svaka evolucija se sa nestrpljenjem i pažnjom očekuje, a upravo je i ozvaničena osvežena aktuelna generacija

Foto: BMW

BMW Serije 5 jedan je od modela koji se pomno prati. Da je na redu redovno osvežavanje u toku 2020. znali smo odavno, ali je u Minhenu dosta uspešno skrivano šta će od novina zapravo stići. Osveženi BMW Serije 5 je upravo zvanično predstavljen, a novina ima poprilično, kako bi u naredne tri godine, do dolaska nove generacije, uspešno parirao novoj E-Klasi iz Mercedesa, Audiju A6, pa i Genesisu G80.

Foto: BMW

Kao i kod svakog “facelifta”, ne treba očekivati preterane novine na karoseriji, ali Serija 5 ih ima sasvim dovoljno da se odoji od do sada aktuelne generacije. U osnovi, novim oblikom LED farova stilom se Serija 5 približila aktuelnoj Seriji 3. Trend da će “bubrezi” sve više rasti usvojen je i za Seriju 5, ali ne u toliko velikoj meri kao što su se mnogi pribojavali. Zadnja svetla u obliku slova L takođe su obeležje osvežene limuzine iz Bavarske.

Foto: BMW

U enterijeru je malo toga vizuelno menjano, ali zato tehnološki jeste. U popularnu limuzinu se uselila nova generacija infotejmenta iDrive 7, sa standardnim velikim multifunkcionalnim ekranom dijagonale od 12.3“. Hardverska unapređenja sada kao standardnu donose digitalnu instrument tablu takođe dijagonale od 12.3”, a do sada opciona navigacija i Apple CarPlay i Android Auto postaju deo standardne opreme.

Foto: BMW

Za nastavak karijere aktuelne generacije Serije 5 BMW je zadržao četiri poznate pogonske opcije i oznake: 530i, 530e plug-in hybrid, 540i i M550i. Novina koja se vezuje za ovu fazu modela je novi blagi hibrid na 48V za šestocilindarski 540i, za koji fabrika tvrdi da značajno unapređuje elastičnost i ekonomičnost, iako je snaga zadržana na istom nivou od 335KS. Dosadašnja 530e plug-in hibridna verzija pojačana je na 288KS, sa nešto viših 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta iz 2.0 četvorocilindraša, sa “XtraBoost” funkcijom koja u trajanju do 10 sekundi obezbeđuje 40 KS više u odnosu na dosadašnji 530e.

Foto: BMW

Top model M550i xDrive i dalje ima 523 KS i 723 Nm iz svog 4.4 twin-turbo benzinca, ali je menjač dobio konstruktivne promene kako bi se skratilo vreme promene prenosa. Što se tiče unapređenja za M5, BMW je za sada tajnovit, i tek će biti obelodanjene.
Porudžbine za osveženi BMW Serije 5 već su otvorene, povećanja cena bi trebala biti prilično simbolična, a početak isporuka najavljen je za jul mesec.

Next: Mercedes osvežio i E-Klasu Coupe i Cabriolet