Site icon

U McLaren Grupi je lošije nego što izgleda?

U McLaren Grupi je situacija lošija nego što se do sada moglo videti i zaključiti i kompaniji očajnički treba svež novac kako bi preživela

Foto: McLaren

Prema informacijama koje je objavio BBC, situacija u McLaren Grupi je lošija nego što izgleda. Šta više, legendarnom timu Formule 1 i proizvođaču ekskluzivnih sportskih automobila pod hitno treba novac, i to mnogo novca. McLaren grupa je pokrenula pravne korake pred sudom da bi nekako došla do svežeg kapitala i održala svoju solventnost, koja je na najnižim granama od osnivanja kompanije. Coronavirus i zaustavljena sezona Formule 1 uzimaju svoj danak svakim danom, a najavljeno otpuštanje 1.200 radnika nije lek za popravljanje situacije.
Nakon što je država odbila zahtev za poslovni zajam od 150 miliona funti, McLaren se okrenuo u drugom pravcu i pokušao da dobije kredit u iznosu od 275 miliona funti, za koji bi kao garanciju stavio hipoteku na svoju fabriku i kolekciju istorijskih automobila. Međutim, postojeći investitori su blokirali ovakav potez pozivajući se na obaveznice izdate u 2017. i to u iznosu od čak 600 miliona funti, a koje se odnose upravo na pomenute nekretnine i pokretnine, čime nije dozvoljeno njihovo ponovno stavljanje u formu kolaterala za kredit.

Foto: McLaren

Isti ti investitori „upumpali“ su početkom godine u McLaren grupu 291 miliona funti početkom godine, kako bi sanirali posledice coronavirusa. Međutim, taj novac je potrošen i treba još. McLaren na sudu tvrdi da ima pravo stavljanja svog vlasništva u svrhu obezbeđivanja pozajmice, ili prodaje navedenog, kako bi obezbedio poslovanje. Sud je ubrzao ceo proces, a saslušanja će se održati već tokom ove nedelje. U dokumentima koje je McLaren dostavio sudu stoji da je kompanija u evidentnoj opasnosti od nelikvidnosti.
Samo McLaren Automotive je u prvom kvartalu 2020. godine iskazao gubitak od 133 miliona funti, i očekuje dalje gubitke zbog globalnog zastoja koji je izazvala pandemija. Postoji i dodatni problem za kompaniju koja je, po svemu sudeći, na kolenima. Glavni investitori, fond kraljevske porodice Bahreina Mumtalakat, saudijski milijarder Mansour Ojjeh, i kanadski milijarder Michael Latifi (čiji sin Nicolas Latifi vozi u Formuli 1 za tim Williams), odbijaju da dodatno finansiraju kompaniju koja nemilosrdno troši keš. Zbog toga se među opcijama, mada kažu krajnjim, nalazi i delimična prodaja tima Formule 1.

Next: Andy Cowell pravi motor za Aston Martin?