fbpx

Kia predstavila iMT novi inteligentni ručni menjač

Kia je prva na svetu ujedinila 48-voltni laki hibrid sa manuelnim menjačem i ‘clutch-by-wire’ sistemom

Kia Motors je otkrila više detalja o svom novom inteligentnom ručnom menjaču (iMT – intelligent Manual Transmission), namenjenom Kijinim različitim lakim hibridima (MHEV). Ovo predstavlja prvu upotrebu 48-voltnog lakog hibrida sa menjačem ‘clutch-by-wire.’ sistemom Tehnologija je razvijena sa ciljem smanjenja potrošnje goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava dinamičniju vožnju, koja je karakteristična za konvencionalne ručne menjače. U kombinaciji sa 48-voltnim starter-generatorom lakog hibrida u realnim voznim uslovima smanjuje emisije CO2 za oko 3%. Nova tehnologija omogućava način vožnje sa blagim hibridnim sistemima kakav je do sada bio rezervisan samo za pogonske sistema koji imaju automatski ili prenos sa dvostrukom spojnicom koji kontroliše elektronika, a koji su omogućavali usaglašenu i uglađenu vezu između SUS motora, hibrdnog pogona i pogona točkova.

Umesto direktne mehaničke veze između papučice i spojnice (kvačila) kakvu čine ili sajla ili hidraulika, iMT kvačilo ovu vezu kontroliše potpuno elektronski. Neprimetno se povezuje sa starterom-generatorom lakoga hibrida (MHSG) ili gasi motor pre nego što se aktivira Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u coastingu – što je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratke vremenske periode »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koji se neprimetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim uslovima vožnje može da smanji potrošnju goriva i snizi emisije CO2 za oko 3%.
Automobil ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne papučicu kvačila da promeni stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.
Kako radi – korak po korak
– Vozač ostavlja vozilo u brzini kada počinje coasting, sa nežnim usporavanjem vozila (npr. prilikom kočenja, prilasku raskrsnici ili u gustom saobraćaju)
– Kada je vozilo u brzini iMT šalje elektronski signal menjaču i MHSG-u za neprimetno gašenje motora i aktiviranje kvačila
– Kod ugašenog motora auto je još uvek u coastingu, sa uključenim kvačilom, koje ograničava usporavanje i dozvoljava vozilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju
– Kada vozač pritisne na gas za ubrzavanje ili kvačilo za promenu stepena prenosa, MHSG ponovo pali motor u izabranoj brzini, ili u neutralu (sa uključenim kvačilom)
– Električna snaga MHSG-a i 48-voltne baterije u trenu pruža odgovarajuće delovanje motora i menjača, koji omogućavaju pravu brzinu vozila
– Ako se brzina vozila spusti ispod određenog nivoa ponovo se pali motor pomoću sistema MHEV i uključuje se kvačilo kako bi se izbeglo delovanje motora u neodgovarajućem stepenu prenosa iMT razvijen u Evropi u okviru programa elektrifikacije pogona Kijin novi iMT razvijen je u Hyundaijevom tehničkom centru u Ofenbahu (Nemačka), pod vodstvom dr. Mihaela Vinklera.
Iako iMT predstavlja novu tehnologiju delimično elektronske promene brzine umesto mehaničke veze između vozača i menjača samo delovanje je još uvek zabavno kao kod ručnog menjača. Novi sistem vozačima omogućava uživanje u angažovanoj vožnji kakvu nudi samo ručni menjač.

Papučica kvačila deluje na isti način kao kod konvencionalnog ručnog menjača, ali sa boljom kontrolom zbog elektromehaničke kontrole kvačila i sa ‘boljim kontaktom’, koji vozačima omogućava uglađen prenos.
U kombnaciji sa Smartstream benzinskim i dizel EcoDynamics + lakim hibridima, iMT će prvi put biti predstavljen kod modela sa lakim hibridom i Kijinim najnovijim motorima Smartstream. Prvi model koje će to dobiti će biti Ceed (sve varijante karoserije) sa EcoDynamics+ varijantama koje će da pokreće 1,6-litarski CRDi dizel motor sa lakim hibridom. iMT će biti raspoloživ i kod unapređenog Rija EcoDynamics+ koji u jesen stiže u Evropu s novim 1.0 T-GDi benzinskim motorom i lakim hibridom. Novi menjač će do kraja ove godine naći svoje mesto i kod ostalih modela Kia.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – i Ricciardo ide među „filmadžije“

Formula 1 se sve više širi ka industriji zabave – nakon Hamiltona i Daniel ...

Formula 1 – gde nestade Aston Martin?

Formula 1 – gde nestade Aston Martin koji je najvećim delom zahvaljujući Alonsu bio ...

BMW će još menjati svoje „bubrege“

BMW će još menjati svoje „bubrege“ na vim modelima kaže šef dizajna bavarske sportske ...

Prvi čovek modernog Camara će raditi na električnim vozilima

Čovek koji stoji iza poslednje dve generacije Chevrolet Camara, Al Oppenheiser, uskoro će predvoditi ...

Tesla počeo proizvodnju Modela Y

Tesla je počeo proizvodnju Modela Y, crossover verzije Modela 3, a isporuke počinju tokom ...

Ford podneo zahtev za zaštitu imena Thunderbird

Ford je podneo zahtev za registrovanje zaštitnog znaka za ime Thunderbird kod Zavoda za ...