Site icon

AMG GT Black Series – tamna strana Mercedesa

Još od 2014. čekamo na novu „Tamnu stranu“ Mercedesa i neko vatrenije od najvatrenijeg izdanja i dočekali smo AMG GT Black Series

Znalo se da se u Afaltenbachu nešto priprema. Znalo se i da će biti moćno, čak i skoro koliko moćno, a znalo se i da je osnova AMG-GT. Sada se zna i ostalo o AMG GT Black Series. Dakle, sve je isto, ali ništa isto nije, ili barem skoro tako. Osnova svega je snaga, pa krećemo ispod poklopca motora. Poznati V8 od 4.0 litre sa dva turbokompresora dobio je novo kolenasto vratilo, o kojem se pričalo, ali niko nije bio siguran.

Kolenasto vratilo, odnosno kod nas poznatije kao radilica, je takozvano „Flat plane“, sa uglom od 180° između cilindraskih redova, što je rešenje koje se uglavnom koristi kod V8 agregata, a u osnovi funkcioniše više kao da su u pitanju dva redna četvorocilindraša povezana jednim kolenastim vratilom. AMG ovaj agregat naziva novim pa je dodeljena čak i formalna oznaka M178 LS2. Uz povećane interkulere i kompresore koji mogu da postignu maksimalni natprtisak punjenja od 1.7 Bara, limiter broja obrtaja postavljen je na 7.200 o/min, a zadnjim točkovima „osmak“ je u stanju da isporuči 720 KS, i 800 Nm već od 2.000 o/min.

Sve to do točkova se šalje preko ojačanog sedmostepenog DCT menjača, a rezultat je da se do 100 km/h stiže za 3.1 sekundu, a do 200 km/h za devet sekundi. Obzirom na snagu, maksimalna brzina od 325 km/h možda je i, uslovno, malo razočarenje, ali AMG je igrao i na druge karte, a ne samo jureći maksimalnu brzinu.
A druge stvari su aerodinamički paket koji AMG GT Black Series praktično preuzima od punokrvnih trkačkih GT3 i GT4 automobila. Gril hladnjaka je povećan radi efiksnijeg hlađenja, dodati su otvori na poklopac motora i blatobrane sa istom ulogom, a ispod prednjeg odbojnika nalazi se podesivi spojler, kao bi se ukrotilo podupravljanje. A tek zadnji deo je priča za sebe, sa ogromnim difuzorom ispod vozila i dvokrilnim spojlerom, na kojem se gornje krilo električnim potem može podešavati u rasponu od 20°, uz mogućnost dodatnog mehaničkog podešavanja oba krila.
AMG GT Black Series ima podesivo ogibljenje preuzeto od AMG GT R, a svaki točak se nezavino i automatski prilagođava podlozi uz AMG Ride Control. Točkovi od 19“ napred i 20“ pozadi „obuveni“ su u Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO pneumatike, specijalno personalizovane za Black Series, a kočnice su serijski karbon-keramičke.

Novi je sistem kontrole proklizavanja u devet nivoa, koji količinu proklizavanja točkova reguliše mapiranje paljenja motora a ne kočenjem točkova preko ABS-a i ESP-a
Zapravo, ceo paket srećnom kupcu treba da maksimalno približi mogućnosti prilagođavanja i osećaj staze i performanse na stazi, ali u drumskom automobilu, kojim može ići na posao.

AMG GT Black Series će u prodaju, stići sledeće godine, svakako u ne velikim količinama, a u osnovi, mogao bi da prekrati čekanje dok konačno ne stigne famozni One, čiji razvoj je u podebelom zakašnjenju, a situacija sa pandemijom sigurno ne olakšava posao. Jedino što se u osnovi ne zna, to je cena za ovu mercedesovu „Tamnu stranu“, a koja sasvim sigurno neće biti za „široke narodne mase“…

Next: Vettel bi mogao u Aston Martin F1?