Site icon

Nova Toyota Yaris spremna za tržište

Potpuno nova, četvrta generacija Yarisa je automobil koji odgovara na zahteve gradskog života, ali i pruža užitak na otvorenom drumu ili auto-putu

Osmišljen je da bude okretan u gustom saobraćaju na uskim gradskim ulicama, što se vidi u njegovim kompaktnim proporcijama i najmanjem krugu okretanja u klasi, uz istovremeno prostranu i udobnu unutrašnjost visokog kvaliteta sa specifikacijom opreme koja zadovoljava sve potrebe današnjih kupaca za povezivanjem i jednostavnim pristupom informacijama.
Ključ Toyotinog ispunjavanja ovih ciljeva, kada je reč o Yarisu, prva je primena filozofije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture – TNGA) na malom automobilu, uvođenjem modularne platforme GA-B koja će biti temelj za niz novih modela. Platforma GA-B ključna je za poboljšane dinamičkih performansi Yarisa, jer mu daje sniženo težište i puno veću krutost karoserije. Osim toga, omogućava dizajnerima stvaranje izraženijeg automobila snažnijeg izgleda, privlačnog i individualnog identiteta.
Ovaj novi model koristi najnoviju razvojnu stepenicu Toyotine četvrte generacije hibridnih električnih pogonskih sklopova, zahvaljujući čemu automobil troši manje goriva, ima manju emisiju štetnih gasova, kao i značajno poboljšanu sposobnost vožnje samo na električni pogon, većom brzinom i na veće udaljenosti. Zapravo, u gradskoj vožnji novi Yaris se može kretati značajan deo vremena uz nultu emisiju štetnih gasova, baš kao neko baterijsko električno vozilo, ali bez brige oko punjenja baterije.
Jačajući svoju reputaciju predvodnika u svom segmentu u pogledu bezbednosti, Toyota Yaris ponovno podiže standarde. U skladu s Toyotinom posvećenošću širenju dostupnosti sigurnosti, novi Yaris uživa pogodnosti još šire primene aktivnih sistema Toyota Safety Sense kao standardne opreme, uključujući napredne sisteme pomoći vozaču (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), kao što su pomoć u zadržavanju u saobraćajnoj traci (Lane Trace Assist), pomoć u zakretanju upravljača u slučaju potrebe (Emergency Steering Assist) i sistem pomoći u  skretanju na raskrsnici (Intersection Turn Assistance).
Funkcionalnost sistema predsudarne zaštite proširena je tako da sada može prepoznati pešake danju i noću, a bicikliste danju. Novi Yaris nudi i, prvi u svom segmentu, sistem pomoći u skretanju na raskrsnici (Intersection Turn Assistance) radi prepoznavanja opasnosti od sudara s nadolazećim vozilima i pešacima prilikom skretanja u raskrsnici, i prva je Toyota opremljena centralnim vazdušnim jastucima. Oni sprečavaju međusobni sudar vozača i suvozača prilikom bočnog sudara.
Proizvodnja
Novi Yaris se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France u Onnaingu, u blizini Valenciennesa, gde je uloženo 300 miliona evra u omogućavanje proizvodnje vozila TNGA. 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force i hibridni menjač proizvode se u Toyota Motor Manufacturing Poland.
Spoljni dizajn
Dok su mnogi modeli iz segmenta B postupno postajali sve duži, novi Yaris je zapravo kraći od trenutnog modela. Ali, iako je ukupna dužina sada ispod četiri metra, međuosovinski razmak je povećan za 50 mm, čime je povećana prostranost kabine.
Platforma GA-B omogućila je smanjenje ukupne visine za 40 mm, dok je povećanje širine vozila za 50 mm i dodatnih 57 mm širine traga točkova doprinelo ukupnom niskom, širokom i snažnom stavu automobila. Prednji i zadnji prepusti su takođe smanjeni, prednji za 10 mm (800 mm), a zadnji za 48 mm (580 mm), dodatno naglašavajući ukupno kompaktne dimenzije i dajući najmanji radijus okretanja u klasi, što je idealno za kretanje po gradskim ulicama i parkiranje na skučenim mestima.Nova platforma dizajnerima je dala i slobodu da stvore privlačan i upečatljiv dizajn i naglase Toyotin individualni dizajnerski identitet u odnosu na njene tržišne konkurente. Učinak sabijenih proporcija naglašen je snažnim linijama uzduž boka automobila koje odaju utisak kretanja prema napred. Mišićavi prednji i zadnji blatobrani pojačavaju ukupan utisak napetosti i, zajedno s profilisanim vratima, izražavaju utisak okretnosti i karakter „spreman za pokret“.
Unutrašnji izgled i paketi opreme
Unutrašnjost ocrtava koncept „manje je više“ koji se provlači kroz kompletan automobil. Pažljivo oblikovan prostor ponosi se odličnim kvalitetom korišćenih materijala i prostranošću, koji kao da su iz klase iznad. Dodatni detalji uključuju veće područje mekanih obloga na armaturnoj ploči, mekane umetke na oblogama vrata, širu prednju konzolu, niže senilo table s instrumentima i sportski obruč upravljača manjeg promera. Kako je već navedeno, nova platforma GA-B omogućila je smanjenje ukupne dužine automobila, pa je ovo najkompaktniji model u svojoj klasi, ali uz povećanje međuosovinskog razmaka. To je bilo ključno u postizanju unutrašnjeg rasporeda koji osigurava prostranost i udobnost za sve putnike, naglašavajući inovativni karakter „veliki mali“ izvornog Yarisa od pre 20 godina.
Položaj vozača
U novom Yarisu napravljene su tri temeljne izmene radi stvaranja udobnijeg položaja vozača, zahvaljujući čemu vozač može u potpunosti da uživa u zabavnom karakteru ovog automobila. Sedište je pomaknuto unatrag za 60 mm (zbog čega je poboljšan i raspored masa u automobilu); položaj kuka je spušten za 21 mm čime je postignut dinamičniji položaj za vožnju, ali i osigurano više prostora za glavu unutar manje ukupne visine automobila, a obruč upravljača je uspravljen za šest stepeni prema vertikali. Povećana je mogućnost podešavanja obruča upravljača po dubini, pa je sada moguće da se privuče za 77 mm bliže vozaču.
Pogonski sistemi
Novi Yaris koristi najnoviju, četvrtu generacije Toyotine hibridne tehnologije i uvodi nove komponente koje su konstruirane da budu kompaktne, lagane i efikasne. Time je ovaj automobil dobio svoj prvi motor TNGA. Sledeći podaci ukazuju u kojoj meri je to postignuto. Ukupna efikasnost povećana je za 20%, što se obično postiže na račun performansi. Međutim, snaga je veća za 16%, pa je sada ukupna snaga sistema 116 KS, uz poboljšanje ubrzanja 0-100 km/h za 15%, pa Yarisu sada treba 9,72 sekunde, a odziv na pritisak papučice gasa je brži. Sposobnosti ovog automobila u vožnji isključivo na električni pogon su značajno poboljšane: sada može dostići brzinu do 130 km/h, a povećana je i njegova sposobnost vožnje na električni pogon u gradskom saobraćaju. To znači da vozači mogu da uživaju u mnogim pogodnostima baterijskog električnog vozila, ali uz nižu cenu i bez brige o tome kada i gde će moći da napune bateriju. Emisija CO2 smanjena je na 85 g/km, a vrednost potrošnje goriva prema mešovitom ciklusu WLTP je 3,7 l/100/km, što predstavlja umanjenje za 20%.
Ove vrednosti su bez premca za neki Toyotin model i naglašavaju mogućnosti hibridne električne tehnologije u pružanju još veće efikasnosti bez žrtvovanja performansi. Inženjerski tim bio je odlučan u rešavanju najčešćeg prigovora koji su Toyoti upućivali vozači Yaris Hybrida. Reč je o ubrzanju kod preticanja pri brzinama na auto-putu – ubrzanje 80 do 120 km/h je skraćeno za dve sekunde, na 8,1 sec.
Izdašna oprema
Novi Yaris je jedini model u segmentu B koji nudi opciju HUD ekrana u boji veličine 10“. Primeri funkcionalnosti vrhunskog kvaliteta koje je moguće naručiti za novi Yaris uključuju vrhunski audio sistem JBL s osam zvučnika, grejani obruč upravljača i plavu ambijentalnu rasvetu kabine u prostorima za noge, oblogama vrata i centralnoj konzoli. Na raspolaganju je i paket s kompletom LED svetala, uključujući svetla za maglu. Sve verzije novog Yarisa omogućavaju jednostavnu, bežičnu integraciju pametnog telefona putem aplikacije Apple CarPlay i Android Auto, što omogućava korisniku jednostavan pristup omiljenoj aplikaciji uz korišćenje centralnog ekrana multimedije od 8“ za upravljanje.
SIGURNOST
Novi Yaris podiže sigurnost malog automobila na najviši nivo i opremljen je da bude najsigurniji model u svom segmentu. Njegova najveća snaga je značajno povećana krutost karoserije, što je direktna pogodnost nove platforme GA-B  i veliki iskorak u sistemima koji čine sklop Toyota Safety Sense. Novi Yaris, zahvaljujući modulu za prikupljanje podataka, uživa pogodnost sistema eCall koji automatski poziva hitne službe na lokaciju vozila u slučaju jakog sudara. Novi Yaris je prva Toyota opremljena središnjim vazdušnim jastucima. Ugrađuju se kao standardna oprema, a otvaraju se u slučaju bočnog sudara radi sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača.
Paket Toyota Safety Sense za novi Yaris nudi više funkcija nego ijedan trenutni Toyotin model ili bilo koji njegov konkurent u segmentu B, te uključuje:
Pomoć u izbegavanju sudara
Pomoć u izbegavanju sudara je unapređena uz poboljšano delovanje, kao i povećanje broja funkcija. Pre svega, brzina pri kojoj je moguće održavanje razmaka od vozila u sklopu sistema predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) povećana je na 180 km/h.
PCS isto tako sada ima mogućnost otkrivanja pešaka na putanji vozila, u vožnji danju ili noću, pri brzinama do 80 km/h i biciklista u vožnji danju.
Pomoć u skretanju na raskrsnici
Novi Yaris je prva Toyota opremljena sistemom pomoći u skretanju na raskrsnici. Ovaj sistem pomaže u izbegavanju uobičajene opasnosti od sudara s nekim vozilom ili naleta na pešaka prilikom skretanja na raskrsnici.
Ako sistem otkrije pešaka koji prelazi ulicu u koju vozilo skreće, ili ako postoji opasnost da vozilo uđe u putanju nadolazećeg vozila, oglasiće se zvučno upozorenje i, ako vozač ne reaguje, automatski će se uključiti kočnice.
Ova funkcija deluje pri brzinama između 10 i 25 km/h.
Prilagodljivi tempomat
Unapređenje sistema Toyota Safety Sense uključuje prilagodljivi tempomat na Yarisu Hybridu, koji deluje pri brzinama od 0 do 180 km/h. Zaustaviće automobil ako se vozilo ispred zaustavi. Ako zaustavljanje traje kraće od tri sekunde, sistem ponovno pokreće automobil, a ako zaustavljanje traje duže, automobil je moguće pokrenuti laganim pritiskom na papučicu gasa ili pritiskom na prekidač ACC. Pored povećanja sigurnosti, time se omogućava opuštenija vožnja u gustom saobraćaju s čestim zaustavljanjima.
ACC uvek radi sa sistemom čitanja saobraćajnih znakova u vozilu, radi prenošenja vozaču podatka o ograničenju brzine, kada se to ograničenje promeni.
Upozorenje za nenamerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača i pomoć u zadržavanju u saobraćajnoj traci
Pomoć u zadržavanju u saobraćajnoj traci isto tako je po prvi put u ponudi u Yarisu, zajedno s upozorenjem za nenamerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača.
Ako automobil nenamerno počne izlaziti iz saobraćajne trake, prelazeći kolovoznu liniju, oglašava se zvučno upozorenje. Vozač sada može uključiti zakretanje upravljača, koje automatski vraća vozilo u središte saobraćajne trake.
Ovaj sistem prepoznaje standardne bele i žute kolovozne trake, kao i rubove kolovoza (ivičnjake, travu ili zemlju), pa je zakretanje upravljača raspoloživo više vremena, na ravnom putu, ali i u krivinama.
Ako su kolovozne linije blede ili ih sistem ne može prepoznati, on će pratiti putanju vozila ispred, održavajući vozilo unutar saobraćajne trake.
Zakretanje upravljača u slučaju opasnost
Zakretanje upravljača u nuždi je još jedan Toyotin novitet. Ova funkcija pomaže vozaču kada postoji opasnost od naleta na pešaka ili prepreku na putanji kretanja i kada je potrebno manevrom izbeći udarac. Sistem pruža dodatni zakretni moment na obruč upravljača radi povećanja stabilnosti vozila i sprečavanja izlaska automobila iz saobraćajne trake.
Upozorenje na saobraćaj iza vozila i monitor mrtvog ugla
Radi sprečavanja čestih udaraca prilikom manevara pri maloj brzini, kao opcija je dostupno upozorenje za saobraćaj iza vozila uključujući automatsko kočenje koje deluje kada sistem otkrije nadolazeća vozila prilikom izlaska unazad s parkirnog mesta ili kada postoji mogućnost udarca u vozilo u mirovanju prilikom parkiranja. Ova opcija uključuje i monitor mrtvog ugla koji će upozoriti vozača o moguće neuočenom vozilu s jedne ili druge strane.
Inteligentni sonar prepreka s automatskim kočenjem
Inteligentni sonar prepreka može pomoći vlasnicima u izbegavanju manjih udaraca i ogrebotina koje se lako dogode prilikom parkiranja, a skupi su za popravak. Ako ultrazvučni senzori u zadnjem delu automobila otkriju neki predmet i utvrde da postoji mogućnost sudara s njim, uključuje se automatsko kočenje radi sprečavanja tog sudara.

Next: Rossi naterao Japance da mu prilagode M1