Taman kada pomislimo da nam Formula 1 postaje sve samo ne zanimljiva, dogodi se preokret
Današnja trka formule 1 u Monzi, vožena za Veliku nagradu Italije nas je podsetila koliko auto sport može (i treba) da bude zanimljiv i neizvestan. Taman kada je počela da se pretvara u porilično dosadno vozanje bolida po stazi, sa izvesnim rezultatom, kao melem na razočarenje dođe predstava kakvu su ljubitelji Formule 1, koji joj još nisu okrenuli leđa, mogli da uživaju.
Ironija sudbine je da je današnju Monzu izrežirao Ferrari, iako ni jedan njegov vozač nije završio trku. U osnovi, trka je počela kao što smo navikli, odličnim startom Lewisa Hamiltona, koji je vrlo brzo otvori prednost pred drugoplasiranim. Samo, ovaj put to nije bio ni Valtteri Bottas, a ni Max Verstappen. Od ove dvojice danas smo videli malo, uključujući odustajanje Verstppena.
U ozbiljnu borbu od starta upustili su se Carlos Sainz, Lando Noriss i Daniel Ricciardo, i Bottas, koji vrlo brzo počinje da se pregreva ali već u šestom krugu, prvi Ferrari napušta borbu. Sebastian Vettel ostaje bez kočnica na startno ciljnom pravcu, od tapreka od stirodura na sigurnosnom putu za zaustavljanje na krivini broj 1 pravi perje, ali srećom, izbegava udarac u bilo koju prepreku.
“Žurka” tek počinje iako Hamilton nastavlja da vodi i povećava svoju prednost. Izlazak prvog vozila bezbednosti zbog odustajanja Haasovog vozača Magnussena brže bolje koriste Hamilton i Gvinazzi, međutim, svi ostali ostaju na stazi – pit-line još nije otvoren, a u najavi kazna za vozače Mercedesa i Alfa Romea. U vođstvo dolazi Sainz u McLarenu i stvari počinju da postaju zanimljive, kada u pit-lineu nastaje haos po otvaranju.
Međutim to je tek pola spektakla koji nam je donela Monza. Leclerc koji se potpuno neprimetan i bespomoćan vozio na 13. poziciji, odjednom je peti, preterano ambiciozno ulazi u legendarnu paraboliku, izleće sa staze i udara velikom brzinom u zaštitunu ogradu. Lecelerc O.K., Ferrari uništen, vozilo bezbednosti na stazi i stop&go + 10 sekundi kazna za Hamiltona i Govinazzija. A ubog oštećenja zaštitne ograde i crvena zastava i prekid trke.
U restartu, Hamilton ponovo odlazi ispred svih, ali nakratko, samo do odsluženja kazne, i pada na poslednju poziciju. A trku vodi Pierre Gasley, u Alpha Tauriju, momak koji je u Red Bullu na pola sezone dobio otkaz, ali koji je uspeo da se ne preda. Svoju priliku u restartu imao je i Lance Stroll, ali je nije iskoristio, ali zato Carlos Sainz jeste, i počinje potera za Galeyem. Odlično je drugi start izveo Kimi Raikkonen, ali u svojoj Alfi sa nejakim Ferrari motorom nije mogao dugo da brani drugu poziciju.
Glavni protagonisti Monze postaju mladi lavovi Formule 1, Galsey, Sainz, Sroll, Noriss, sve do poslednje krivine, Sainz će se boriti do pobede, ali ne i izboriti. Velika nagrada Italije 2020. odlazi u ruke Pierre Gasleya u Alpha Tauri Honda bolidu, nekadašnjem Toro Rossu, u kojem je na istoj stazi, svoju i timsku prvu pobedu po kiši izvojevao tada mladi Sebastian Vettel. Istorija se ponovila, i moramo dodati pravedno.
Gasley je uspeo da izbori sa usponima i padovima, angažovanje pa otkazom, pohvalama i još glasnijim kritikama. Danas je došao do pobede čiste kao suza. Isto važi i za odličan rezultat Sainza, koji na kraju sezone odlazi iz McLarena, ali se i dalje bori za sebe i tim kao da će u njemu ostati zauvek. trećeplasirani Lance Stroll, često osporavani, pošteno je zardio najnižu stepenicu podijuma.
Formula 1, da, ume da uspava, razočara, natera na pitanja, ali ume i da budejako, jako napeta i interesantna, kao što je bila danas. A treba sa nestrpljenjem čekati i sledeći vikend – Formulu 1 na super brzoj stazi Mugello, na kojoj se nikada nisu vozile trke i stazi o kojoj, osim simulacija i ponekog testa, timvi vrlo malo znaju. Zapravo, zna Ferrari koji je vlsanik staze, i koji će čak i pustiti nešto publike, oko 30.000 srećnika, ali teško da u ovakvoj formi može išta da pokaze, to će raditi drugi…
Poz. |
Br |
Vozač |
Bolid |
Poena |
---|---|---|---|---|
1 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda | 25 |
2 | 55 | Carlos Sainz | McLaren Renault | 18 |
3 | 18 | Lance Stroll | Racing Point BWT Mercedes | 15 |
4 | 4 | Lando Norris | McLaren Renault | 12 |
5 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 10 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault | 8 |
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Renault | 4 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | AlphaTauri Honda | 2 |
10 | 11 | Sergio Perez | Racing Point BWT Mercedes | 1 |
11 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
12 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 0 |
13 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 0 |
14 | 63 | George Russell | Williams Mercedes | 0 |
15 | 23 | Alexander Albon | Red Bull Racing Honda | 0 |
16 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 0 |
NC | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 0 |
NC | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 0 |
NC | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 0 |
NC | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0 |
Show Comments