Site icon

BMW 128ti – stara oznaka se vratila

Nakon prošlomesečne najave, BMW je stvarno vratio svoju legendarnu oznaku Turismo Internazionale na model 128ti

Prošlog meseca je najavljeno, a sada je i zvanično, BMW je vratio svoju legendarnu oznaku Turismo Internazionale, poznatiju po dva slova – „ti“ Prvi put bavarska fabrika je „ti“ upotrebila na modelu 1800TI ’60-ih godina prošlog veka, da bi je proširila na modele 2000Ti i 2002TI, pre nego što je prešla na mala slova za kasnije modele kao što su 323ti Compact i 325ti Compact iz ’90-ih godina.
Za razliku od svih prethodnika, novi današnji BMW 128ti nema pogon pozadi nego napred, ali što šta preuzima od „stegonoše“ Serije 1 modela M135 xDrive. Na primer, iz M135 u 128ti stigli su krući poprečni stabilizatori, osmostepeni Steptronic Sport automatski menjač, M Sport kočioni sistem, i ono najvažnije – malo oslabljeni dvolitarski turbo četvorocilindraš.
Sa svojih 265 KS i 400 Nm, 128ti ima dovoljno snage da do 100 km/h ubrza za samo 6.1 sekundu, i dohvati maksimalnih 250 km/h.
Biće onih koji će verovatno kritikovati što prvi hot-hatch sa prednjim pogonom ni kao opciju nema manuelni menjač, pa i veštački pojačivač zvuka u kabini, ali svakako moraju da pozdrave diferencijal sa Torsen zatvaračem u diferencijalu ograničenog proklizavanja, a i oslanjanje koje spušta „Jedinicu“ za 10 mm.
Uz dodatne estetske zahvate na karoseriji, ovo izdanje Serije 1 trena da parira Golfu GTI, a pogotovo pristižućem Golfu GT TCR. Već je objavljena cena koja je u Nemačkoj tačno 41.547 evra. Za taj iznos, kupac se opciono može opredeliti i za Michelin Pilot Sport 4 pneumatke i to bez doplate.

Next: Leopard Racing ulazi u MotoGP?