U salone počinje da stiže nova Toyota Yaris, a za one koji žele malu „bombu“ na točkovma spreman je GR Yaris, i nije baš jednostavan
Što se kupaca u Srbiji tiče nova Toyota Yaris će obeležiti kraj tekuće i početak sledeće godine dolaskom u salone. Popularni japanski mališan ići će svojim ustaljenim putem do kupaca, ali za one koji žele pravu malu „bombu“ na točkovima, i to sa WRC ozbiljnim genima spreman je i GR Yaris, koji je dobio mogo više od pukih plastičnih dodataka na karoseriji i malo pojačanog agregata.
Novo zvanično saopštenje iz fabrike i Gazoo Racinga otkriva da put do GR Yarisa uopšte nije kratak, jednostavan i lagan. Na primer, da bi se karoserija značajno ojačala i povećala otpornost na uvijanje, GR Yars ima 259 varova više od standardne verzije.
Takođe, za standardnu karoseriju koristi se 14.6 metara strukturalnih lepkova, dok se za GR verziju koristi dvostruko više – 35.4 metra. Pored toga, GR Yaris će biti i prva serijska Toyota sa krovom izrađenim od materijala koji se zove „kovani karbonski kompozit“, a koji je od čeličnog krova lakši za 3.3 kilograma.
Dodatnih 24 kilograma skinuto je upotrebom aluminijuma za razne komponente. Uštedelo se i drugim zahvatima, uključujući mali ali vrlo potentan trocilindarski agregat od 260KS, pa je odnos snage po kilogramu mase udvostručen u odnosu na standardni Yaris.
Na kraju, čak i činjenica da će Toyota GR Yaris biti jedini u ponudi sa troja vrata je jednostavna – to je karoserija koja je konstruisana po specifikacijama potrebnim za WRC takmičenja.
Tek da podsetimo Toyota GR Yaris ima 1.250 kilograma i pogon na svim točkovima. Do 100 km/h ubrzava (kako Toyota precizno navodi) za 5.31 sekundu i dohvata maksimalnu brzinu od 230 km/h. Kao što rekosmo, prava mala „bomba“ na točkovima…
Show Comments