Site icon

Gresini Racing u MotoGP-u nastavlja bez Aprilije

Foto: Aprilia Racing

Gresini Racing MotoGP tim će od 2022. godine ponovo biti nezavisan tim i više neće biti od Aprilije podržan tim

Foto: Aprilia Racing Team Gresini

Gresini Racing jedan je od najstarijih timova u MotoGP karavanu. Od 1997. kada je ušao u konkurenciju najjače klase, vozači Gresini Racinga ostvarili su 14 pobeda i 41 plasman na podijum. Od 2015. Gresini Racing MotoGP tim takmičio se kao fabrički podržani tim marke Aprilija. Umesto da nastupa kao fabrički tim, Aprilija je na ovaj način ostvarivala finansijske benefite kakve imaju nezavisni tomovi u MotoGP organizaciji, a koji ističe na kraju sledeće sezone. Gresini Racing tim je sa IRTA (International Race Teams Association) potpisao novi petogodišnji ugovor koji se odnosi na period od 2022. do 2026. godine, što znači da će takmičari i motocikli Gresini Racing biti u startnom poretku. Šta više, ovaj ugovor kojim se obavezuju da će nastupati u MotoGP šampionatu za sada su potpisali samo fabrički tim KTM i Gresini Racing, mada će očekuje da će sv ostali timovi, Honda, Ducati, Yamaha, Suzuki, Aprilia i satelitski timovi LCR, SRT i Avintia (koja će najverovatnije postati VR46, obzirom da će pola tima već nastupati pod tim imenom 2021.) potpisati ugovor do kraja sledeće sezone.

Foto: Aprilia Racing Team Gresini

Vlasnik tima Fausto Gresini je objavio da je potpisao novi ugovor sa IRTA, kao i da više neće predstavljati marku Aprilia u MotoGP klasi. Tim Gresini Racing je imao tešku sezonu 2020, uključujući probleme koje je izazvao na doping pozitivni Andrea Iannone, kojem je potvrđena zabrana od četiri godine zabrane takmičenja. Prvi vozač tima Aleix Espeargaro je MotoGP šampionat završio na 17. mestu, a još pre završetka sezone, Bradley Smith zamenjen je Lorenzom Savadorijem na poslednej tri trke sezone. Marka Aprilia završila je na poslednjem mestu u konkurenciji proizvođača. Iako je za MotoGP sezonu 2021. Aprilia je ponudila fabrička sedišta Moto2 vozačima Marcu Bezzecchiju, koji je štićenik Valentina Rossija, i Amerikancu Joeu Robertsu, ali ugovori nisu realizovani. Tim VR46 nije dao dozvolu Bezzecchiju da pređe u najsnažniju MotoGP klasu, dok je Roberts odlučio da još jednu sezonu ostane u Moto2 klasi u šampionskom Italtrans Racing timu, sa kojim je potpisao ugovor.

Next: Volkswagen ne prodaje Ducati i Lamborghini