Site icon

Al-Attiyahu u Toyoti drugi dan Dakara 2021.

Trostruki pobednik Dakara Al-Attiyah počeo je da ispravlja propušteno u prvoj deonici i nadoknađuje zaostatak

Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool // SI202101040116 // Usage for editorial use only //

Nakon lošeg starta prvog dana Dakar relija 2021. fabrički vozač tima Toyota GR, već drugog dana počeo je da ispravlja propušteno i nadoknađuje zaostatak za vodećima. Drugog dana (trećeg ako se račina prolog od samo 11 kilometara), takmičare je od Bishe do Wadi Ad-Dawasira čekalo 457 kilometara, od čega i prvih 30 kilometara u peščanim dinama Saudijske Arabije. Nakon što je prvog dana završio tek na 10 mestu, ali što je mnogo lošije, sa velikim zaostatkom od preko 12 minuta, Al-Attiyah je, kako sam kaže, vozio “pun” gas, što se na kraju isplatilo.

Foto: Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool // SI202101040158 // Usage for editorial use only //

Osvojio je etapu, a iza sebe ostavio Stephanea Peterhansela i Mini JCW-u za 2′:35”, a Carlosa Sainza za malo manje od 10 minuta, čime je velikim delom anulirao zaostatka iz prvog dana, ali i dalje ć morat mnogo da radi kako bi nadoknadio još uvek velikih devet minuta zaostatka za trenutno vodećim Peterhanselom.

Foto: Honda Racing Corporation

U konkurenciji motociklista, fabrički vozači Honde su bili dominantni, a težak dan su imali bivši pobednici Dakara Toby Price, Sam Sunderland i Matthias Walkner, a pogotovo Walkner, koji je na popravak svoh KTM-a potrošio više od dva sata, i time praktično izgubio mogućnost za visok plasman. Australijanac Price je imao navigaconih grešaka, pa potom i problem sa zadnjim rezervoarom, zbog čega je bo prinuđen da štedi gorivo. Britanac Sanderland kaže da je teško provesti dan bez ijedne greške. Kako je objasnio, mnogo je kanjona i ako se promaši ulazak u odgovarajući, koji je samo 30 metara udaljen od pogrešnog, nađe se u problemu.

Foto: Honda Racing Corporation

Pobednik drugog dana u konkurenciji motociklista je Joan Barreda Bort, drugoplasirani je Ricky Brabec, obojica ma motociklima Honda, dok je treći ciljem prošao Čileanac Pablo Quintanilla na fabričkoj Husqvarni. U generalnom plasmanu vodi Barreda sa 6′:23” prednosti ispred timskog kolege Brabeca, dok je na trećoj poziciji Ross Branch, na fabričkoj Yamahi sa 6′:37” zaostatka iza Barrede.

Foto: Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool // SI202101040134 // Usage for editorial use only //

U konkurenciji kamiona posada Kamaz-Mastera sa vozačem Dmitryjem Sotnikovim drži stvari pod kontrolom i odnela je drugu uzastopnu pobedu ispred posade Prage, sa vozačem Alesom Lopraisom, i drugom posadom Kamaza sa vozačem Antonom Shibalovim. U generalnom plasmanu Sotnikov ima 7′:38” ispred Lopraisa, dok trećeplasirani Shibalov zaostaje 7′:49.

Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool // SI202101040123 // Usage for editorial use only //

U plasmanu lakih vozila, odnosno side-by sideova, došlo je u promene u vođstvu koje je sada preuzeo Čileanac Chaleco López, dok je pobednica prvog dana Christine Gutierrez Herrero . Iako je etapno pobedio mladi Amerikanac Seth Quintero ispred Christine Gutierrez Herrero pala na četvrto mesto generalnog plasmana, koja kaže da se zaglavila u pesku odmah na početku specijalnog ispita.
U sredu 5. januara vozi se treća etapa duga 403 kilometra, koja startuje i završava se u Wadi Ad-Dawasiru, a delimično se vozi i kroz Empty Quarter pustinju.

Generalni plasman Dakar relija 2021. nakon drugog dana

Automobili
1. Stéphane Peterhansel (FRA) X-Raid Mini 07h17m18s
2. Carlos Sainz (ESP) X-Raid Mini +00h06m37s
3. Nasser Al-Attiyah (QAT) Toyota Gazoo +00h09m14s

Motocikli
1. Joan Barreda Bort (ESP) Honda 08h15m38s
2. Ricky Brabec (USA) Honda +00h06m23s
3. Ross Branch (BWA) Yamaha +00h06m37s

Kamoni
1. Dmitry Sotnikov (RUS) Kamaz Master 08h01m39s
2. Siarhei Viazovich (BLR) Maz Sportauto +00h17m14s
3. Anton Shibalov (RUS) Kamaz Master +00h22m03s

Laka vozila
1. Francisco Lopez Contardo (CHL) Can-Am 08h58m13s
2. Aron Domzala (POL) Can-Am +00h00m39s
3. Gerard Farres Guell (ESP) Can-Am +00h01m01s

Next: Stellantis stvarnost, Chrysler i Lancia prošlost?