Sedmostruki šampion sveta Formule 1 Lewis Hamilton i dalje je nezaposlen, kako god to čudno zvučalo
Sedmostruki šampiiona Formule 1, Lewis Hamilton je i dalje nezaposlen, i trenutno ga možemo nazvati bivšim vozačem Mercedes AMG Formula 1 tima. A tako će i biti ako ne potpiše novi ugovor sa timom za koj je postigao brilijantne rezultate, izjednačio i nadmašio rekorde Michaela Schumachera, ali i timom koji mu je dao možda najdominantniji bolid u istoriji Formule 1.
Iako i šef tima Toto Wolff i Hamilton „kuliraju“ i pričaju kako su stvari pod kontrolom, i da je smao pitanje dana kada će Britanac potpisati ugovor, mnogo je onih koji tvrde da je zapravo situacija oko produženja saradnje zategnuta. Britanski „Express“ tvrdi da ima insajderske informacije i da zna „gde je zapelo“.
Prema „Expressu“, vlasnik trećine tima Toto Wolff je saglasan sa svime što Hamilton želi, ali da Mercedes, odnosno prvi čovek kompanije koja je takođe vlasnik trećine tima Ola Källenius, smatra da su zahtevi Hamiltona previsoki, a u osnovi ih ima tri. Prema „Expressu“, kao prvo Hamilton želi 40 miliona evra po sezoni, čime želi da zadrži status najbolje plaćenog vozača u Formuli 1. Kao drugo, Hamilton želi 10% od novca koji tim dobija za titulu u konkurenciji konstruktora. Za 2020. to je iznosilo 140 milona evra, pa bi to moglo biti dodatnih 14 miliona za Hamiltona. Treći uslov je po Mercedes najprihvatljiviji, ali samo po onome što se javno zna – Hamilton želi da bude promoter najnovijih električnih modela, i da ih besplatno dobija (uz najnoviji AMG model) čim budu spremni za tržište. Međutim, nejasna je (barem javno) pozadina njegove želje da unapredi svoju ambasadorsku ulogu u Mercedesu.
Prema onome što „Express“ navodi, Ola Källenius igra partiju pokera sa Hamiltonom, i koristi više nego uspešan debi mladog Russela u Hamiltonovom bolidu, kako bi iskusnom Britancu stavio do znanja da nije sve u njegovoj veštini nego i dominantnom bolidu, a da prema proceni, Russela može da dobije i za dva miliona evra po sezoni. Između ostalog Källenius mora da vodi računa i o moralnom aspektu ugovora, politikom štednje u kompaniji, ali i coronom pogođenom tržištu i padu prodaje vozila, zbog čega svi moraju da „stegnu kaiš“.
Express tvrdi da, iako se još uvek smeška, Hamliton baš i nije u najboljem raspoloženju, i da ima osećaj da je podcenjen od strane Mercedesa.
Šta je od svega ovoga istina znaju samo direktni učesnici u pregovorima, ali epilog mora postati jasan uskoro, obzirom da se bliži termin prvih i jedinih trodnevnih predsezonskih testova.