Site icon

Hyundai predstavio Ioniq 5 sa 800 voltnom tehnologijom

Hyundai je i zvanično lansirao svoju električnu marku predstavljanjem modela Ioniq 5, električnog crossovera

Kao što je i najavio, od modela Ioniq, Hyundi je stvorio posebnu marku, odnosno „podmarku“ kako je nazivaju, a čija ponuda će biti potpuno električna i pod imenom Ioniq. Prvi model, upravo predstavljeni Ioniq 5, dobrim delom opravdava status modela koji lansira marku. Dizajnom je potpuno odvojen od Hyundai Grupe, pa iako osnove linije nisu preterano originalne, novi crossover C segmenta je upadljiv, Luc Donckerwolke (bivši dizajner VW Grupe, Lamborghinija Bentleya), kaže da je inspiracija bila tišina elektro vozila.
Međutim, pored dizajna, Ioniq 5 bi svoje kupce trebao da privuče tehnologijama koje u sebi nosi, a koje su do sada bile rezervisane za najviše klase vozila. Ioniq 5 stiže sa 800 V tehnologijom, koja osim najavljenih preko 500 kilometara autonomije obećava i mogućnost ultra brzog punjenja baterije. U brojkama izraženo, to znači da će za punjenje od 10% do 80% kapaciteta baterije trebati samo 18 minuta, doduže na moćnim 220kW istosmernim punjačima. Istu mogućnost do sada je nudio Porsche Taycan, pa je najverovatnije da je ovaj deo tehnologije razvijen od strane kompanije Rimac, u kojem vlasništvo imaju kako Porsche tako i Hyundai. Šta više, Ioniq 5 j prvi model koji ima mogućnost vraćanja struje iz baterije u mrežu, puni drugo vozilo ili elektro potrošač.
Ioniq 5 će se isporučivati sa baterijama različitog kapaciteta od 72 i 58 kW, ali i opcijama pogona samo na zadnjoj osovini ili na sva četiri točka. Najsnažnija verzija oniq 5 ima dva elektromotora sa ukupno 305 KS, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5.2 sekunde, i maksimalnu brzinu koja je ograničena na 185 km/h. Ni najslabija verzija manjom baterijom, zadnjim pogonom i samo jednim elektromotorom od 170 KS ne treba da se stidi onoga što nudi – ubrzanje do 100 km/h je za 8.5 sekundi. Jasno je da je Ioniq 5 tek prvi model E-GMP modularnoj i prilagodljivoj platformi, na kojoj će stići limuzina Ioniq 7, ali i SUV Ioniq 7.
Ioniq 5 je dug 4.635 mm, šot je malo manje od dužine modela Volvo XC60, ali međuosovinskim razmakom od 3.000mm za samo 70 mm je kraći od BMW-a Serije 7. Ogroman međuosovnski razmak i baterija u podu vozila omogućili su odličnu ponudu prostora. Prtljažnik je od 530 do 1600 litara, uz zadnju klupu koja je pomična po dužini. Hyundai uređenje enterijera naziva „Pametan životni prostor“, a u skladu sa tim prednja sedišta mogu se praktično pretvoriti u ležaj, doduše, koliko potreban to je već drugo pitanje. Kao i kod drugih modela kao što je Nissan Ariya, kabina je maksimalno prilagodljva, uključujući po dužini pomičnu centralnu konzolu.
Dominantna su dva velika 12.0“ ekrana, za prikaz podataka vozaču, Hyundai uvodi novu generaciju HUD-a sa mogućnošću prikaza pojačane realnosti.
Cene za Ioniq 5 još nisu saopštene, osim predprodajne za najsnažniji model koja se u Engleskoj kreće oko 52.000 evra (sa uključenim subvencijama), što može poslužiti za izvesnu orijentaciju,

Next: Gordon Murray Automotive otkrio T.50s Niki Lauda