fbpx

Proizvođač radnih mašina JCB tvrdi da je budućnost u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem i vodonikom kao gorivom

Da li će svet putničkih i ostalih prevoznih sredstava prihvatiti ono što kao rešenje za emisiju izduvnih gasova nudi proizvođač teških radnih mašna? Globalni gigant u proizvodnji radnih i teških mašna JCB tvrdi da ima rešenje koje eliminiše emisiju CO2 i ostalih otrova, a primenjivo je odmah. Za razliku od brojnih rešenje na kojima se radi a kombinuju vodonik i gorivne ćelije koje električnu energiju predaju elektromotorima, JCB vidi budućnost u klasičnim klipnim motorima, ali koji kao gorivo u svojim komorama za sagorevanja koriste vodonik, odnosno hidrogen.
Šta više, istraživanja JCB-a na četvorocilindarskom motoru koji je znatno modifikovani Dieselmax 448, pokazuju ne samo da nema emisije CO2 na izduvnom sistemu, nego da ovakav agregat ima brojne prednosti u odnosu na rešenja sa baterijskim elektro pogonom i gorivnim ćelijama i elektro pogonom, od kojih je i značajno jeftiniji.
JCB je krenuo u razvoj alternativnog goriva za klipne motore pre svega videći njegovu primenu u radnim mašinama, ali je pun potencijal otkriven nakon inicijalnih testiranja u utovarivaču. Inženjeri JCB-a smatraju da imaju rešenje koje može naći primenu praktično u svim tipovima vozila.
Prepoznajući izumiranje do sada rasprostranjenog dizel pogona Lord Anthony Bamford, CEO JCB-a osnovao je tim stručnjaka za istraživanje hidrogena u kompaniji u julu prošle godine, a konkretan rezultat već je vidljiv na delu. Kompanija već ima dosta uspešnih iskustava sa električnim radnim mašinama, kao i primenom gorivnih ćelija na prototipskim utovarivačima od 20 tona. Ono što JCB predlaže je klipni motor sa modifikovanim sistemom sagorevanja i paljenja – smanjen je stepen kompresije, novi su klipovi, common-rail i sistem ubrizgavanja, ali i dalje zadržava aktuelnim rešenja koja uveliko postoje u SUS motorima.
Iz istraživačkog odeljenja poznate kompanije poručuju da na performansama nisu izgubili ništa, da već sada standardni katalitički sistem prečišćavanja izduvnih gasova donosi 98% eliminacije zagađivača, a da bi se uz modifikovan katalizator sveo na nulu.
U JCB-u smatraju da ukoliko želimo usporiti klimatske promene, treba naći brzo rešenje, a rešenje je na vidiku. Doduše, i dalje veliki problem ostaje proizvodnja, cena i distibucija vodonika.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Toyota ProAce Max zaokružuje ponudu

Nova Toyota PROACE MAX potpuno zaokružuje elektrifikovanu gamu modela Toyota Professional Nova Toyota PROACE ...

Toyota vidi hidrogen kao pogon budućnosti drumskog transporta

Samo što je Elon Musk najavio prvi Tesla kamion, iz Toyote stiže pravo iznenađenje ...

Nikola pod optužbama za obmanu i prevaru

Balon naduvan od sapunice baziran na obećanjima mogao bi se raspasti – Nikola je ...

Isporučeni prvi primerci novog Mercedes Actrosa u Srbiji

U Mercedes-Benz centru komercijalnih vozila u Krnješevcima zvanično su isporučeni prvi primerci novog modela ...

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku troši 35 % manje

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, ...

Volvo testira električnog dugoprugaša

Uskoro u probnoj eksploataciji prvi teški dugolinijski Volvo kamion s pogonom na struju DHL ...