Proizvođač radnih mašina JCB tvrdi da je budućnost u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem i vodonikom kao gorivom
Šta više, istraživanja JCB-a na četvorocilindarskom motoru koji je znatno modifikovani Dieselmax 448, pokazuju ne samo da nema emisije CO2 na izduvnom sistemu, nego da ovakav agregat ima brojne prednosti u odnosu na rešenja sa baterijskim elektro pogonom i gorivnim ćelijama i elektro pogonom, od kojih je i značajno jeftiniji.
JCB je krenuo u razvoj alternativnog goriva za klipne motore pre svega videći njegovu primenu u radnim mašinama, ali je pun potencijal otkriven nakon inicijalnih testiranja u utovarivaču. Inženjeri JCB-a smatraju da imaju rešenje koje može naći primenu praktično u svim tipovima vozila.
Prepoznajući izumiranje do sada rasprostranjenog dizel pogona Lord Anthony Bamford, CEO JCB-a osnovao je tim stručnjaka za istraživanje hidrogena u kompaniji u julu prošle godine, a konkretan rezultat već je vidljiv na delu. Kompanija već ima dosta uspešnih iskustava sa električnim radnim mašinama, kao i primenom gorivnih ćelija na prototipskim utovarivačima od 20 tona. Ono što JCB predlaže je klipni motor sa modifikovanim sistemom sagorevanja i paljenja – smanjen je stepen kompresije, novi su klipovi, common-rail i sistem ubrizgavanja, ali i dalje zadržava aktuelnim rešenja koja uveliko postoje u SUS motorima.
Iz istraživačkog odeljenja poznate kompanije poručuju da na performansama nisu izgubili ništa, da već sada standardni katalitički sistem prečišćavanja izduvnih gasova donosi 98% eliminacije zagađivača, a da bi se uz modifikovan katalizator sveo na nulu.
U JCB-u smatraju da ukoliko želimo usporiti klimatske promene, treba naći brzo rešenje, a rešenje je na vidiku. Doduše, i dalje veliki problem ostaje proizvodnja, cena i distibucija vodonika.