Site icon

Porsche do rekorda na Ringu novom verzijom Cayennea

Porsche je došao do rekorda u klasi na Ringu modelom Cayenne Coupea koji još nije zvanično ni predstavio

Porsche još nije zvanično ni predstavio novu verziju Cayenne Coupe, a već mu je pribavio rekord kruga na Nürburgringu u SUV, off road, van i pick-up klasi. Nemački proizvođač sportskih automobila je zvanično saopštio da je još uvek lagano kamufliranim Cayenne Coupeom vozač Lars Kern postavio zvanično priznato vreme od 7:38.925. Temperatura vazduha na stazi je prilikom postavljanja rekorda bila 23°C, a temperatura same staze 46°C. Rekordni krug je odvezen potpuno serijskim modelom, u koji je ugrađeno sportsko sedište i obavezni zaštitni kavez. Na točkovima od 22” bili su Pirelli P Zero Corsa pneumatici razvijeni namenski za ovaj model, za koji Porsche tvrdi da je “track-focused”, odnosno razvijen i za brzu vožnju na stazi.
Vozač Kern naglašava da mu je neverovatno stabilna zadnja osovina davala samouverenost, i dodaje da je ovaj Cayenne Coupe bio čvrsto “zalepljen” za asfalt na mestima gde većima vozila kubi kontakt sa podlogom, a to su temena prevoja Pflanzgarten I i II.
Zanimljivo je da se Porsche pohvalio rekordom, ali ne i tehničkim detaljima ove sportske evolucije Cayenne Coupea, pa se ne zna ni koliko snage ima na raspolaganju. Kompanija je potvrdila da ima preko 600 KS, ali ne i koliko, i dodala da je u ovaj moćni SUV ugrađen izduvni sistem od titanijuma, sa završnim otvorima u sredini zadnjeg odbojnika. Porsche kaže da ubrzanje do 100 km/h očekuje na nivou onoga što radi 992 GT3 sa PDK menjačem, što znači oko 3.2 sekunde.
Legendarni reli šampion Walter Röhrl, koji je imao priliku da proba ovaj automobil u fazi prototipa, kaže da je u njemu osećaj kao u kompaktnom sportskom automobilu a ne u velikom SUV-u.
Prema za sada dostupnim informacijama, ovaj još uvek formalno neimenovani Cayenne Coupe ima znatno više od snažnog motora. Donji postroj je začajno unapređen uključujući i PDCC sistem koji kontroliše poprečne nagibe, a trag točkova je proširen u odnosu na Cayenne Coupe Turbo, kao i nagib točkova koji je povećan za 0.45°, kako bi pneumatici imali veću kontaktnu površinu sa podlogom.
Kompanija poručuje da će ova nova verzija uskoro biti i zvanično predstavljena, sa pravom i kompletnom oznakom.

Next: Dok se priča o hidrogenu Honda gasi FCEV model