Prvobitno zamišljen kao sportski koncept i prototip za model ŠKODA 110 SUPER SPORT, automobil je na kraju pretvoren u zvezdu češkog horor filma
Prvobitno zamišljen kao sportski koncept i prototip za model ŠKODA 110 SUPER SPORT, automobil je na kraju pretvoren u zvezdu češkog horor filma pod nazivom „The Vampire of Ferat“. Priča o ponovnom rađanju modela ŠKODA FERAT, zamisli francuskog dizajnera Baptiste de Brugierea, dokazuje da i danas može probuditi maštu.
Svojim rečima, Baptiste je rekao da je pokušao da uhvati prvi utisak koji je automobil ostavio na njega svojom idejom o modernom „vampirskom automobilu“. „Prošlo je pola sekunde od kad je vaš mozak počeo da analizira dizajn. Tada su vam se neke karakteristike učinile poznatim i upravo sam te karakteristike pokušao da sačuvam“, kaže Baptiste. Dakle, osnovne dimenzije, s malom visinom automobila, „šiljatim“ krovom i ogromnim zadnjim spojlerom, bili su važni, kaže. „Uzeo sam neke od ovih elemenata kako bih automobilu dao neki moderniji izgled“, kaže on.
I oni su takođe vredni pažnje. U šiljastom nosu s velikom rešetkom hladnjaka jasno se može naslutiti referenca na dizajnerski jezik aktuelnih ŠKODA modela. Najvažnije, Baptiste je ugradio jednu tipičnu karakteristiku koja se zove „ŠKODA Power Dome“, to jest podignuta lajsna poklopca motora, koja je ovde vrlo istaknuta. A originalni set od četiri LED prednja svetla? „To se, naravno, odnosi na vampirske očnjake“, smeje se Baptiste.
Sa istorijskim automobilom ispred sebe, neprestano je tražio razne detalje i zanimljive karakteristike koje bi uključio u dizajn svog koncepta. „Radio sam na računaru samo u poslednjim fazama, posebno u fazi bojenja“, kaže Baptiste, dodajući da je tradicionalna „vampirska“ crna i crvena kombinacija apsolutna nužnost. „Radilo se noću oko dve nedelje“, kaže on. Najviše vremena su zahtevale početne skice i pronalaženje pravih oblika i detalja. „Dobijena ilustracija bila je prilično brza, ali to je usledilo tek nakon mukotrpnog rada“, objašnjava Baptiste.
Rezultat se itekako isplatio, iako ne možemo videti unutrašnjost, kojoj je u originalu pristupljeno naginjanjem prema gore čitavog prednjeg dela kabine. „Mogli bismo to pogledati ako se ukaže prilika za dalji razvoj projekta“, smeši se Baptiste, iako je svestan da će njegova prekrasna kreacija verovatno ostati vežba u slobodnom dizajnu.