fbpx

Dacijino tajno oružje protiv ogrebotina

Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada mogu da se pohvale zaštitom karoserije koja je prethodno obojena u masi

Najjednostavnije ideje su često i najbolje. Kako bi lakše odolevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi. Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, otkrila nam je malo više o privlačnosti, ekonomičnosti i ekološkoj isplativosti ove proizvodne tehnike.
Za početak – nekoliko reči o zaštiti karoserije! Zaštita karoserije je zapravo komad plastike koji se ugrađuje ispod prednjeg i zadnjeg branika kako bi se šasija zaštitila od svakodnevnog habanja. Ali, ovaj element ima i estetsku funkciju. Zahvaljujući njemu, branik deluje privlačnije. Kreativna i predana neprestanom istraživanju svega onog što vozilo čini esencijalnim, Dacia je osmislila nov način izrade zaštite karoserije od plastike obojene u masi.
„Obojena zaštita karoserije sa vremenom menja svoj izgled, a tehnikom bojenja u masi osiguravamo joj dugotrajnost.” Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata
Sanam, 31, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, objašnjava sve što trebamo da znamo o Dacijinoj zaštiti karoserije: „Posebnim dizajnom zaštite karoserije na novom Sanderu Stepway i novom Dusteru smo želeli da ponudimo pametna i jednostavna rešenja sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, ali i da zadržimo privlačan izgled! Da bismo to postigli, razvili smo efikasne i ekološki svesne proizvodne postupke.”
Tradicionalni postupak izrade zaštite karoserije sastoji se od dva koraka. Plastični materijal odnosno polipropilen ubrizgava se u kalup kako bi se oblikovao. Nakon toga se boji ili oblaže komadom slobodno oblikovanog komada metala (na primer hromom) kako bi poprimio konačan izgled
Boja koja ne bledi
Međutim, Dacia se odlučila za alternativnu metodu izrade. Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada mogu da se pohvale zaštitom karoserije koja je prethodno obojena u masi! To znači da je plastični materijal od kojeg se izrađuje zaštita karoserije obojen pre oblikovanja! Za razliku od tradicionalno obojenih zaštita karoserije, njegova boja se nikada ne menja.
Sanam dodaje: „Čak i ako pri bojenju spoljašnjeg dela (kao što je zaštita karoserije) koristite visoko otporne boje, treba imati na umu da će udarci i ogrebotine koje nastanu pri svakodnevnoj vožnji s vremenom izmeniti izgled boje ili je potpuno uništiti. Tehnikom bojenja ovih delova u masi postižemo dugotrajnost boje.” Eventualni udarci i ogrebotine na zaštiti karoserije svakako će ostaviti trag, ali taj trag će biti praktično nevidljiv jer neće doći do oštećenja boje
Jednostavna, veličanstvena i efikasna metoda
Ovaj proizvodni postupak garantuje dugotrajnost boje zaštite karoserije i olakšava prilagodjavanje njenog izgleda (na primer, crne delove je moguće zameniti sivim). Nove zaštite podjednako su izdržljive, ne podrazumevaju dodatne troškove i deluju mnogo elegantnije.
Ne treba zaboraviti ni potencijalne uštede za vlasnike vozila koji više neće morati da menjaju jedan deo nakon manje ogrebotine samo kako bi očuvali celokupni izgled svog Sandera Stepwaya ili Duster.
Kada govorimo o proizvodnim postupcima, jednostavnost je često ključ uspeha. To dokazuje i zaštita karoserije koja se, za razliku od tradicionalne izrade koja uključuje najmanje dva koraka (bojenje, integracija različitih delova…), izrađuje u jednom koraku – ubrizgavanjem plastike. Ovakva metoda izrade znači i niže proizvodne troškove koji pogoduju krajnjem kupcu, dok sam postupak proizvodnje postaje ekološki prihvatljiviji.
Kada je reč o zaštiti životne sredine, zaštita karoserije obojena tehnikom bojenja u masi nudi mnogo više. Sanam dodaje: „Delovi izrađeni od jednog materijala, u ovom slučaju plastike, veoma su pogodni za recikliranje. Posebno ako ih uporedimo sa zaštitama koje su kombinovane sa hromom ili nekim drugim materijalima, što donekle otežava postupak recikliranja. To je tema kojoj su Dacijini dizajneri danas posebno posvećeni“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

WRC – Neuvilleu pobeda na Acropolis reliju

WRC – Neuvilleu pobeda na Acropolis reliju koji je bio najteži u poslednjih dosta ...

Ford ide na Pikes Peak sa kombijem od 2000 KS

Ford ide na Pikes Peak sa električnim SuperVan 4 kombijem koji ima skoro 2.000 ...

Potpuno električni Citroen stiže 2020.

Citroenovi potpuno električni automobili neće biti zasebni modeli, već deo familije sa konvencionalno pogonjenim ...

Audi predstavio osveženi Q8 i SQ8 za 2024. godinu

Audi predstavio osveženi Q8 i SQ8 i to nakon čak pet godina od premijere ...

Formula 1 – Jost Capito napustio Williams F1 tim

Formula 1 – Jost Capito je napustio svoju poziciju na čelu tima Williams, a ...

Držaćemo se V12 dok budemo mogli

Savršenstvu mehanike, V12 motoru preti izumiranje, ali ipak, ne tako brzo V12 motori su ...