Site icon

Red Bull ne može da računa na Hondu za sezonu 2026

Honda je jasno stavila do znanja Red Bullu da mora sam da konstruiše i razvije motore za sezonu Formule 1 2026.

Foto: Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110070099 // Usage for editorial use only //

Za Hondu je ostalo još šest trka do kraja angažmana u Formuli 1, prvo neuspešnog sa timom McLaren, a po tom mnogo uspešnije u kombinaciji sa timovima Red Bull i Alpha Tauri (nekadašnjm timom Toro Rosso). Nakon poslednje trke sezone, japanska marka se okreće drugim projektima i poteri za karbonskom neutralnošću do 2050. godine. Pogonska grupa koja trenutno radi u bolidima Red Bull, radiće sve do kraja 2025. godine, ali je Red Bull iz Japana stigla jasna poruka da će za sezonu 2026. kada će biti uvedene nove pogonske jedinice, morati samostalno da projektuje i razvoje pogonsku grupu, koja će pokretati bolide Red Bull i Alpha Tauri.
Iako je osnovano posebno odeljenje Red Bull Powertrains koje će proizvoditi pogonske jedinice, a prema planovima koje je otkupio od Honde za sezonu Formule 1 2022. Honda će Red Bullu ipak na raspolaganje staviti nekoliko svojih inženjera, ali i kompletnu proizvodnju u Sakuri, odakle će i dalje stizati kompletne pogonske grupe.

Foto Bryn Lennon/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110090504 // Usage for editorial use only //

Masashi Yamamoto izvršni direktor Honda Formula 1 kaže da će u tranzicionoj 2022. godni pomoći Red Bullu, ali da će od 2023. Red Bull Powertrains morati sam da proizvodi i kupuje delove kako bi samostalno sklapao pogonske jedinice. Yamamoto kaže da su za to neophodni hondini tehnički crteži, koje je Red Bull već otkupio. Međutim, za pogonske jedinice po novim pravilima za 2026. godinu, Yamamoto kaže da Red Bull mora samostalno da isprojektuje, razvije i proizvodi, i da za to ne može računati na pomoć iz Honde. Šta više, Yamamoto kaže da čak ni činjenica da će imati tehničke crteže aktuelnih motora neće značiti da će na osnovu toga Red Bull moći da projektuje nove motore po novim pravilima. Naravno, ne zna se kakav i koliko vredan dogovor su napravili Red Bull Powertrains i Honda, i da li su projekti i projektna dokumentacija već predati ili će tek biti predati na raspolaganje Red Bullu, kako bi mogao da organizuje sopstveni lanac snabdevanja i proizvodnje delova.
Poznato je da pogonske grupe za 2026. godinu neće imati skupi i komplikovani MGU-H uređaj, da će biti znatno jeftinije. Uz dogovorena nova pravila Porsche u Audi pokazuju sve veći interes za ulazak u Formulu 1, ali samo u domenu konstruktora pogonskih jedinica, pa mnogi na pomolu već vide saradnju Red Bulla i članica VW Grupe.

Next: Diess pokazao – kilometar EV vožnje 50% jeftiniji