Site icon

Da li su i za koga All Season gume dobar izbor?

Poznata je dilema da li su All Season gume dobra zamena za letnje i zimske gume – evo nekoliko činjenica

Poznata je dilema među vozačima da li su All Season pneumatici (u narodu odomaćeni izraz – gume) dobro univerzalno rešenje koje zamenjuje i zimske i letnje gume. Vozači pri izboru često zaboravljaju da su važni kriterijumi pri odlučivanju činjenice kao što su koliko kilometara godišnje prelaze, u kakvom klimatskom geografskom području žive, pa i stil vožnje. Pored toga, ovo su prednosti i mane All Season guma, kako ih vide sami proizvođači.
All Season – u samoj osnovi ovo je oznaka za model guma koji ima srednje karakteristike koje se očekuju kako od zimskih tako i letnjih pneumatika. Svojim karakteristikama poštuju zakonske norme pri svim uslovima vožnje i zbog toga omogućavaju vožnju tokom cele godine, kako kada je propisima obavezna zimska oprema, tako i tokom leta, a bez rizika od plaćanja kazni zbog nepoštovanja zakona.
Prednosti i mane All Season guma
All Season su univerzalne gume, i u tom smislu mogu biti korišćeni bez obzira da li zima ili leto, sve dok je stanje karkase, smeše i dezena u okvirima dozvoljenog, bez mehaničkih oštećenja, pohabanosti ili previše godina upotrebe. Projektovani su tako da pružaju optimalne performanse u širem temperaturnom dijapazonu nego letnji ili zimski pneumatici.
Prednost: Ovo je (donekle) finansijska prednost, obzirom da se ne kupuje dva kompletna seta pneumatika i ne plaća njihova montaža i demontaže, kao i rešava problem odlaganja. Sa druge strane, dva seta pneumatika donose dvostruko veću kilometražu od jednog seta All Season pneumatika.
Mana: All Season gume nemaju vrhunske performanse ni leti ni zimi, mada dijapazon temperatura u kojima optimalno funkcionišu i imaju zadovoljavajuće performanse je širok od +35°C do -5°C
Kako prepoznati All Season pneumatike (gume)?
Većina aktuelnih modela gotovo svih proizvođača koristi poslednju generaciju „V“ dezena sa dubljim kanalima u odnosu na letnje gume, ali plićim u odnosu na zimske pneumatike. Na boku pneumatika mora ostojati oznaka M+S (može biti u varijantama M&S, M-S li MS), a još je bolje ukoliko pored toga ima i oznaku zimskih gum a to je pahulja snega koju okružuju tri planinska vrha. Ukoliko postoji ovakva oznaka, to znači da će najbolje performanse biti i na temperaturi ispod -7°C. Takođe, to znači i da je pneumatik prošao poseban test i ima odobrenje za vožnju po snegu. Kao i kod svih pneumatika, i kod izbora All Season pneumatika potrebno je obratiti pažnju na brzinski indeks koji je naznačen slovom ili slovima na boku pneumatika, a koji mora biti isti ili veći od onoga koji propisuje proizvođač vozila.
Kada je All Season pravi izbor?
All Season gume su odgovarajući izbor za svakoga ko živi u podneblju ili putuje u krajeve gde temperature ni zimi ni leti ne dostižu ekstremne vrednosti. Mana All Season guma je činjenica da se leti, pri visokim temperaturama troše više od letnjih guma, što je posledica nešto mekanije smeše i više kanala i zareza na dezenu pneumatika, koji su neophodni zbog zimskih karakteristika. Po pitanju kilometraže, najpogodniji su za vozače koji godišnje prelaze maksimalno 25.000 kilometara (Napomena – ovo je kilometraža koju deklarišu proizvođači). Svima koji voze više, preporučuju se letnji i zimski pneumatici, čime se produžuje njihov životni vek.
A na snegu?
Vozači koji često voze pod zimskim uslovima, ili često odlaze u krajeve sa saobraćajnicama pokrivenim snegom trebalo bi da se opredele za zimske pneumatike. Prave zimske gume su projektovane za veću efikasnost pri zimskim uslovima vožnje, a to su niska temperatura, sneg, led i bljuzgavica. Sa svoje strane, All Season pneumatici vozača neće iznenaditi neprijatnim karakteristikama ako ga sneg iznenadi na putu, mada proizvođači guma naglašavaju da u ovakvoj situaciji sa All Season pneumaticima treba voziti sa posebno velikom pažnjom i koncentracijom.

Next: McLaren tim Formule 1 ne bi da postane Audi F1