Pre desetak godina su se udružili, a sada se po svemu sudeći razilaze – Daimler prodaje svoj udeo u Renaultu
Partnerstvo između Daimlera i Renault-Nissan Alijanse formirano je pre 10-ak godina, a iz njega se izrodilo nekoliko modela. Infinity QX30 je bio postavljen na platformu Mercedesa GLA, a sa druge strane Mercedes-Benz Citan je ništa drugo do preimenovani Renault Kangoo. Priče o mogućem razlazu dva giganta pojavljivale su se i ranije, ali po svemu sudeći sada je stvarno stigo kraj ovom partnerstvu. Daimler će, navodno, na prodaju ponuditi 9.2 miliona svojih akcija, u vrednosti od oko 364 miliona dolara, što je zapravo samo sledeći korak nakon što je Nissan još u maju prodao svoj kompletan udeo u Daimleru za oko 1.2 milijarde dolara, dok je Renault isto učinio dva meseca pre toga.
Ako se obistini najava da Daimler potpuno izlazi iz vlasništva u Renault-Nissan Alijansi, po svemu sudeći novi Mercedes-Benz Citan će biti poslednji model iz ove kooperacije. Prva generacija Mercedes-Benz Citana se nije previše proslavila na tržištu, pre svega zbog čestih prigovora na kvalitet izrade. Takođe, pokušaj da Mercedes-Benz dođe do savog pick-up modela time što će biti malo luksuznija verzija Nissan Navare nije uspeo – proizvodnja X-Klase je vrlo brzo prekinuta u maju 2020. zbog loše prodaje. Uspešniji do saradnje bio je transfer pogonskih jedinica, pa je Mercedes-Benz isporučivao 2,2 motore sa sedmostepenim automatskim menjačima za Nissan, dok je Renault obezbeđivao manje motore za modele kao što su C-Klasa, B-Klasa i A-Klasa i Mercedes-Benza. Iako nijedna kompanija nije izdala zvanično saopštenje šta su glavni razlozi razlaza, analitičari smatraju da je dosta bitnu ulogu odigralo hapšenje i sve kontroverze koje su se događale oko bivšeg prvog čoveka Renailt-Nissan Alijanse, Carlosa Ghosna 2018. godine. Obzirom da Renault i Nissan pokušavaju da optimiziju protok svog kapitala i vrate se u zonu profita, po svemu sudeći dani saradnje sa Daimlerom su odbrojani.
Show Comments