Site icon

Peugeot 9X8 se sprema za Leman i dalje bez zadnjeg krila

Jun mesec i start trke 24 časa Lemana bliže su nego što deluje, a Peugeot uveliko priprema svoj 9X8 koji je i dalje bez zadnjeg krila

Peugeot se punim gasom priprema za povratak u šampionat izdržljivosti, a 9X8, automobil koji će izaći na start Lemana u junu i dalje nema zadnje krilo. Bilo komentara da je Peugeot za premijerno otkrivanje svog 9X8 koji će se takmičiti u najjačoj klasi hiperautomobila francuski proizvođač sakrio kakvo će zadnje krilo koristiti. Međutim, Peugeot 9X8 je već uveliko na testovima na stazi, a krila i dalje nema.

DCC086

Nova pravila koja su uvedena za LMH klasu hiperautomobila donela su dosta ograničenja po pitanju karoserije ograničila snagu pogona na 680KS, ali sa druge strane aerodinamičarima i inženjerima su ostavila otvorena vrata za istraživanje novih rešenja. To je potvrdio i tehnički direktor Peugeot Sporta Olivier Jansonnie, koji kaže da su nova pravila njegovom timu inženjera, a pogotovo aerodinamičara, donela prostor za istraživanje novih „teritorija“ i pronalaženje neuobičajenih rešenja za optimizaciju performansi.
Ogromno zadnje krilo bilo je prepoznatljiv i uobičajen i ključni element za postizanje prijanjanja zadnjih točkova za podlogu, međutim, pored korisnog potiska nadole, odnosno „downforcea“, stvara i velik aerodinamički otpor, smanjuje maksimalnu brzinu i opterećuje pogon. Peugeot Sport tvrdi da je oblik cele karoserije 9X8 aerodinamički dovoljno efikasan i da generiše toliko downforcea da je zadnje krilo nepotrebno.
Jansonnie objašnjava: „ Pravila kažu da automobil sme mati jedan pomični aerodinamički element na karoseriji, ali ne kažu da to mora biti zadnje krilo. Naše kalkulacije i simulacije su otkrile da su visoke preformanse moguće bez krila“. Razumljivo, Jansonnie nije otkrio koji element će na Peugeotu 9X8 biti pomičan, umesto zadnjeg krila. Iako sasvim sigurno Peugeot Sport još ne otkriva sva rešenja i sve adute koje skriva u rukavu, na do sada raspoloživim fotografijama mogu se videti zanimljiva rešenja naplataka, otvori iznad točkova koji su zapravo krila u koja su integrisana ogledala. Pri tom, Peugeot 9X8 ima dizajnerska rešenja koja se nalaze na serijskim automobilima marke, kao što su prednja svetla u obliku lavljih kandži.
Peugeot Sport tvrdi, mada još ne pokazuje potpuno otvoreno, da su i u kabini istražena rešenja kakva se koriste za i-Cockpit u serijskim automobilima. Direktor dizajna Peugeota kaže da je dizajn kabine takav, kako bi na snimcima iz automobila na prvi pogled bilo jasno da se radi o Peugeotu.
Kao što je ranije objavljeno, Peugeot 9X8 ima pogon na svim točkovima. Zadnju osovinu pokreće 2.6 litarski V6 sposoban da ostvari 680KS, dok prednje točkove pokreće elektromotor od 270 KS, koji radi na naponu od 900 volti. Prenos je preko sedmostepenog sekvencijalnog menjača, a kontrolna elektronika se brine da vozilo nikada točkovima ne isporuči više od maksimalno dozvoljenih 680KS.
Na 24 časa Lemana Peugeot će nastupiti sa dva 9X8, a među vozačima su tri bivša vozača Formule 1 – Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen i Paul di Resta. Ove godine praktično jedini direktni konkurent u klasi hiperautomobila Peugeotu će biti Toyota GR010 Hybrid, ali već od 2023. godine biće mnogo ozbiljnije kada se priključe Acura, Audi, BMW, Ferrari i Porsche koji pripremaju svoje automobila prema propisima za LMDh klasu, ali koja bi balansiranjem performansi trebala konkurisati prototipovima u klasi hiperautomobila.

Next: WRC – bitka dva Sebastiena od početka do kraja Montija