Site icon

Mini Recharge – elektrifikujte svoj starovremenski Mini

Mini Recharge je mogućnost koju nudi fabrika, a radi se o konverziji klasičnih modela Mini na elektro pogon

Iako savremeni Mini sasvim dobro radi svoj posao i u izdanju u kojem mu je BMW vratio novu mladost ima brojne kupce, postoje i oni drugi, koji ne žele da se odreknu šarma klasičnog, praktično originalnog Minija kakvog je zamislio i napravio Ser Alec Issigonis. Varijacije na temu klasičnog Minija su bezbrojne, od održavanja mint stanja pa sve do zastrašujućih modifikacija sa ugradnjom V6 motora od 500 KS u karoseriju dugu jedva preko tri metra.
Za one koji žele ekološkiji pristup, ali i dozvolu za ulaz u gradska jezgra bez problema sa emisijom CO2 koje najavljuju brojni „gradski oci“, BMW Grupa nudi rešenje – Mini Recharged. BMW, vlasnik Minija, poziva vlasnike klasičnih modela Mini da konvertuju svoje ljubimce u vozila sa nultom emisijom CO2. Ne treba mnogo mašte da bi shvatilo o kom tipu konverzije se radi. Umesto klasičnog četvorocilindarskog benzinca i menjača ugrađuje se elektromotor, a umesto rezervoara za gorivo baterija. Šta više, fabrika tvrdi sa modifikacije na samoj karoseriji nisu invazivne, da se izvađeni motor i menjač odlažu i čuvaju, a ukoliko to vlasnik poželi, mogu se u nekom trenutku i vratiti u njegovo vozilo.
BMW za sada nije saopštio cenu ovakve konverzije, ali je otkrio da elektromotor ima 120KS (90kW), a da uz njega stari dobri Min ubrzava bolje nego sa originalnim pogonom – 0 do 100 km/h dostiže za oko devet sekundi, 3 do 4 sekunde bolje nego sa benzincem. Nije saopšten ni kapacitet baterije ali Mini najavljuje autonomiju od oko 160 kilometara sa jednim punjenjem, dok je ulaz za punjač predviđen do 6.6 kW.
Proizvođač sa ponosom tvrdi da u vozilu ostaje i centralno postavljena instrument tabla u originalnoj formi, ali sa izmenjenim prikazima prilagođenim elektro pogonu, kao što su preostala autonomija, stanje napunjenosti baterije i temperatura pogonskog sistema.
Mini Charge konverzije će se obavljati u Mini pogonu u Oxfordu, a radiće ih poseban tim ljudi koji će biti zadužen za sve radove na elektrifikaciji pogona Minija.

Next: Renault za Austral sprema vrlo atraktivan enterijer