Site icon

Alfa Romeo Tonale (konačno) predstavljen

Alfa Romeo Tonale je nakon bezbrojnih i višegodišnjih odlaganja i to kao prvi elektrifikovani model italijanske marke

Alfa Romeo Tonale je konačno, nakon mnogo odlaganja predstavljen, i legendarna italijanska marka se konačno može pohvaliti novim modelom. Alfa Tonale je model trenutno najpopularnijeg SUV segmenta, i evidentno, Stellantis računa na stihiju koja vlada među kupcima, a u koju će Tonale od samog starta prodaje upasti. Tom pre, pripadnost kompaktnom SUV je itekako važna, obzirom da će ova Alfa biti ponuđena čak i na severno američkom tržištu.
Iako pripada kompaktnom SUV segmentu, Tonale i nije toliko mali, Karoserija je duga 4.53 metra, široka 1.84, a visoka 1.6 metara, što znači da će kao konkurenciju imati Audi Q3 i Volvo XC40. Svakako dosta je Tonale manji od modela Stelvio, do sada jedinog SUV-a iz Alfe.
Za Tonale Alfa tvrdi da će biti pravi vozački model. Koristi MacPherson oslanjanje sa ogibljenje koje koristi prema frekvenciji selektivnu amortizaciju neravnina, ali i uz raspored mase vozila koji je 50:50% među osovinama. Pored tehničkih novina, uz premijeru Alfa se pohvalila i da Tonale ima „Brake by wire“ kočioni sistem sa trenutnim odzivom na pritisak na papučicu, dok za upravljanje fabrika tvrdi da je najdirektnije u segmentu. Ipak, treba pomenuti da Alfa Tonale svoju platformu deli sa modelom Jeep Renegade.
Za sada osnovna Alfa Tonale ima dve elektrifikovane varijante sa blagim hibridom koje obezbeđuju 130 il 160 KS, i plug-in hibridnu verziju. Oba blaga hibrida kao osnovu koriste 1.5 litarski benzinac koji je iskombinovan sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukom spojnicom, i elektromotor koji radi na 48V, koji se koristi pri polasku iz mesta, pri sporoj vožnji i u potpuno električnom modu vožnje. Plug-in hibridna verzija ima 1.3 litarski turbo benzinac sa 121 KS i elektromotor na zadnjoj osovini, a ukupna maksimalna snaga je 272KS. Bateriju čini 15.5 kW paket litijum-jonskih ćelija, a punjenje trake oko dva i po časa, nakon čega se na struju može voziti oko 50 kilometara, ali je zanimljivije da ova AWD verzija do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde.
Opravdanje za veliko zakašnjenje ovog modela Tonale šef kompanije Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato nalazi u razvoju jedinstvenog softvera po kojem je Tonale prvi na svetu. Tonale ima sistem nezamenjivog tokena (NFT), koji vozilo povezuje sa digitalnom bazom podataka, na kojoj se, uz pristanak vlasnka, pohranjuju svi važniji podaci o vozilu tokom njegove eksploatacije. Time se stvara bezbedan „dosije“ o stvarnom životu vozila, a kojim će se bolje čuvati vrednost vozila za drugu i naredne prodaje.
U enterijeru Alfa Tonale ima sve što se očekuje u premijum segmentu po pitanju infotejmenta, bezbednosti i vozačkih asistencija. Instrument tabla je digitalna a višenamenski ekrani su 12.3“ i 10.25“.
Najavljen su okvirne cene za različita tržišta, a može se računati da će Alfa Tonale koštati od oko 28.000 evra pa naviše, mada ovu informaciju treba uzeti sa velikom rezervom.

Next: Taksisti koji su pobedili koronu