Site icon

Mini se priprema za start u petoj generaciji

Mini se priprema za dolazak pete generacije koja će do kupaca stići sledeće, 2023. godine, po svemu sudeći većih dimenzija

Mini se uveliko priprema za debi u petoj generaciji, a kako je već postala praksa proizvođač je objavio prve zvanične fotografije kamufliranog modela sa testiranja na severu Švedske. U BMW zimskom test centru Arjeplog u Švedskoj rade se finalna doterivanja vozne dinamike. U tu svrhu se pored drumova koriste i specijalni poligoni na zaleđenim jezerima, koji su idealni uslovi za usaglašavanje dinamike upravljanja i trima ogibljenja.
Poziranje novog modela u društvu svih prethodnih generacija modela sa troje vrata nije slučajno. Proizvođač već sada najavljuje povećanje dimenzija, mada nam detalje izgleda još uvek ne otkriva. U svakom slučaju, jasno je da će osnovnu formu karoserje i prepoznatljive proporcije sa minijaturnim prepustima preko točkova zadržati.
Iako je za slikanje odabrana električna verzija Minija, budući kupci nove generacije koji nisu oduševljeni elektrifikacijom, mogu mirno da spavaju. Nova peta generacija Minija biće u prodaji i sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Dok Mini ubeđuje svoje kupce da novi model ništa neće izgubiti od svoje tradicionalno fantastične vozne dinamike i balansa, uporedo se govori i o crossover verziji. Šta više, konceptna studija budućeg Countrymana će biti predstavljena ove godine, a već se zna da će platformu i proizvodnji pogon u Lajpcigu deliti sa BMW-om X1 nove generacije koja se sprema za 2023. godinu. Šta više, najave koje stižu iz Minija možda se ni ne odnose na novi Countryman, nego na potpuno zaseban model, ali o tome ćemo tek saznati više. Spekulacije da bi se mogao zvati Paceman ili Aceman, ostavićemo da budu zvanično potvrđene.
I po pitanju verzije sa troje vrata Mini je je konspirativan i skriva detalje. Nepotvrđene su informacije da platforma ima produžen međuosovinski razmak, kao i da će novi Mini imati širi trag točkova. Čak je i svaki pogled u enterijer pažljivo sprečen. Jedino što je poznato je da će i dalje važiti filozofija manje je više. Instrument tabla ostaje na sredini armature, i biće veliki okrugli ekran osetljiv na dodir, a na njemu će biti i skoro sve komande sistema kao što je klimatizacija. Navodno, i dalje će ostati poneki klasičan prekidač ispod velikog ekrana sa odabir moda vožnje, podizače prozora i startovanje motora. Prema informacijama koje su dostupne, vozaču će pred očima biti isključivo HUD koji svoju sliku projektuje na vetrobransko staklo. Mini će u svojoj petoj generaciji dobiti bolju akustičku izolaciju, unapređen elektroservo pojačani upravljač i novu generaciju kontrole proklizavanja koja brže reaguje i smanjuje podupravljanje.
Prodaja pete generacije Minija treba da počne u drugoj polovini 2023. godne.

Next: Leoni povećava proizvodnju u Ukrajini