MotoGP sezona jedva da je je počela a već se pletu razne kombinacija gde bi se mogao preseliti branilac titule Fabio Quaratraro
MotoGP sezna tek je na početku, a uveliko se govori o potencijalnom odlasku branioca titule Fabija Quartara iz Yamahe. Razlog je očgledan. Još od predsezonskih testova, a i u prva tri trkačka MotoGP vikenda pokazalo se da Yamaha M1 i dalje ima boljku na koju se Quartararo žali odavno – nedovoljnu maksimalnu brzinu. Prema rezultatima prve tri trke, francuski vozač teško da može da razmišlja o odbrani titule. Naravno, sezona je tek počela ali slabosti Yamahe M1 su evidentne – 6. i 7. mesto, uz 2. po kuši u Indoneziji, daleko su od ambicija Quartarara, a i perspektiva za unapređivanje M1 je poprilično „tanka“, obzirom na zabranu razvoja agregata. Sam Quartararo kaže da će naredne dve trke u Evropi u Portimau i u Herezu doneti dodatne odgovore na potencijal Yamahe za ovu MotoGP sezonu. Sa druge strane, Francuz na zazstavno pitanje da li će ostati u Yamahi odgovara da će pre leta doneti odluku.
A gde bi Quaratraro uopšte mogao da ode? Opcija zapravo nema previše. Pre svega, Yamahi je više nego potreban, obzirom da postiže daleko bolje rezultate od timskog kolege Franca Morbidellija. Mobidelli je svoje mesto u fabričkom Yamaha timu definitivno zaslužio, ali početak sezone za Italijana daleko je od očekivanog i bleda je senka vozača koji se borio za podijume, pa i šampionat na satelitskom motociklu. Na istim ili gotovo istim M1, Andrea Dovizioso pokazuje malo, a od početnika Darrina Buindera i ne može da se očekuje mnogo. To znači da je Yamaha bez Quaratrara u problemu i to velikom. Fabrički tim Honda bio bi atraktivna opcija na mesti Pola Espargara, koji tek i jedva povremeno bljesne. Ali, koliko li je pametno doći u tim gde i dalje vedri i oblači Marc Marquez, a koji je u Americi pokazao svoje dobro poznate zube i sa začelja došao do vrha plasmana? Prhvatiti ulogu druge violine u orkestru? Za aktuelnog šampiona sveta svakako da nije. Ducati teško da može biti opcija iako Jack Miller nema ugovor za sledeću godinu i pitanje je da li će ga produžiti. Crveni tim će eventualnog naslednika potražiti među vozačima koji na Ducatiju već postižu odlične rezultate, a to su fantastični Enea Bastianini i Jorge Martin.
Suzuki ostaje kao najizglednija opcija. Pre svega, Suzuki GSX RR koristi redni četvoricilindraš, karakterom sličan kao i Yamaha M1. Nedostatak maksimalne brzine u Hamamatsuu su efikano prevazišli, a dolaskom iskusnog menadžera Livija Suppa popunjena je i problematična praznina nastala odlaskom Davide Brvia. Prepreka prelaska Quaratrara u Suzuki mogao bi biti novac. Suzuki je poprilično obazriv kada je plaćanje vozača u pitanju, i pitanje je da li bi se jedan od evidentno najbržih vozača zadovoljio onim što Suzuki MotoGP tim može i želi da mu ponudi. Spasonosno rešenje moglo bi se naći od strane sponzora, proizvođača energetskog pića koji je koji je trenutno sponzor i Yamahi i Quaratraru.
Kao što je Quaratraro najavio, pre leta će doneti odluku. Njegovo je da vozi, a posao njegovog menadžera je da što bolje unovči talenat mladog Francuza i naplati pošteno osvojenu titulu prošle sezone. Šta više, i sam Quaratraro tek treba da odluči da li želi da ode iz Yamahe, ili Iwata može da mu ponudi dovoljno dobar motocikl, na kojem može da se bori za titule, koje jako želi.