Site icon

Racebird se priprema za E1 šampionat

Racebird – električni trkački gliser priprema se E1 svetski šampionat šampionat i obavio je prve testove u Italiji

Photo by Lloyd Images

Racebird je trkački čamac sa elektro pogonom i upravo je obavio prve testove na vodi na reci Po u Italiji. Nakon što je osnovao i pokrenuo Formulu E i Extreme E šampionate električnih trkačkih automobila, Alejandro Agag se upustio u novi poduhvat, koji će ukazati na klimatske promene na planeti, a to će učinit E1 svetskim šampionatom trkačkih čamaca sa nultom emisijom. Šampionat bi trebao da poče sledećeg proleća, uz učešće 12 timova sa 24 čamca i isto toliko vozača.

Racebird je dizajnirala Norvežanka Sophi Horne. Gliser je dug 7.5 metara, a pogon je Mercury električni trkački vanbrodski motor od 150 kW odnosno 205 KS. Motor se napaja iz baterije kapaciteta 150 kWh.

Photo by Lloyd Images

Iako ima laganu konstrukciju i činjenicu da lebdi iznad vode zahvaljujući hidroprofilima, očekuje se da će dostizati maksimalnu brzinu od oko 90 km/h, što je, ruku na srce, daleko od preko 230 km/h koliko postižu trkački čamci Formule 1 na vodi, ali je masa čamca sa vozačam od 800 kilograma ipak prepreka ka većim brzinama.

Alejandro Agag kaže da su porinuće i prvi testovi koje je u gliseru Racebird u Italiji obavio Luca Ferrari bivši šampon sveta u trkama motornih čamaca, važan dan na puti ka ustanovljavanju šampionata sveta na vodi sa nultom emisijom. Prve probne vožnje su iskorišćene za proveru svih sistema, dok su inženjeri imali priliku da procene i analiziraju ukupne performanse i pouzdanost trkačkog glisera buduće E1 klase. Testovi će se nastaviti tokom narednih nekoliko nedelja, kada će biti proverene karakteristike plovila pri maksimalnim brzinama i urađene simulacije kvalifikacija i trke. Inženjeri će se fokusirati na podešavanja jednoseda, i prikupljati podatke o ponašanju hidroprofila pod različitim uslovima na vodi.

Next: Test – Volvo XC60 T8 Recharge