Site icon

WRC – Rovanperi i Toyoti pobeda u Hrvatskoj

Kalle Rovanperä je u Toyot pobednik WRC relija Hrvatska, koji je u dramatičnoj završnici skoro izgubio od Otta Tanaka

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202204230586 // Usage for editorial use only //

WRC Reli Hrvatska vožen je u okolini Zagreba, a vremenske prilike i neprilike zamalo su Rovanperu koštale pobede. Kale Rovanpera je reli u Hrvatskoj poveo već od prvog dana u svom fabričkom Toyota GR Yarisu, ali je nevreme koje se sručilo na pretposlednju deonicu zamalo Finca koštalo pobede.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202204240101 // Usage for editorial use only //

Ott Tanak koji se kockao sa najmekanijim Prelli pneumaticima, u poslednji brzinac ušao je kao vodeći sa prednošću od samo 1.4 sec ispred Rovanpere. Poslednjih 14.09 kilometara bilo je prekriveno vodom i blatom, koji su otvarali vrata Tanaku. Međutim, mladi Rovanpera je vozi na sve ili ništa, nadoknadio zaostatak i do svoje druge uzastopne WRC pobede došao sa 4.3 sekunde prednosti ispred fabričkog vozača Hyundaija Otta Tanaka, koji je iza sebe ostavio timskog kolegu Thierry Neuville za 2min 16.7sec. I Neuville je u poslednjim brzinskim ispitima uspeo da se domogne plasmana na podijum iako reli Hrvatska sigurno neće pamtiti kao takmičenje u kojem je sve išlo glatko.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202204230589 // Usage for editorial use only //

Tek u nedelju uspeo je da prestigne Brina u Ford Pumi. Šta više, Neuville i njegov suvozač Martijn Wydaeghe su se u petak, drugog dana relija našli u situaciju da svoj Hyundai i20 guraju čitavih 800 metara, nakon što nisu mogli da pokrenu automobil zbog kvara alternatora. Zbog zakašnjenja Neuville je zaradio i vremenski penalizaciju, ali na kraju se za Belgijanca ipak sve relativno dobro završilo.
Generalno, Reli Hrvatska je bio više nego zahtevan i obilovao je kvarovima i izletanjima, kao što je osetio Oliver Solberg, čiji Hyundai je završio pored staze u plamenu. I Breen mogao do podijuma da nije imao okretanje na stazi.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202204240113 // Usage for editorial use only //

Obzirom da je Rovanpera dominirao većim delom od četiri dana relija, pa čak ostvario i 90 sekundi prednosti, probušen pneumatik ga je mogao skupo koštati, kada se Tanak vratio u direktnu borbu za pobedu. I sam Rovanpera je nakon relija rekao da nije verovao da na odabranim pneumaticima mogu biti tako brzi na poslednjem brzinskom ispitu, ali da su zaslužili pobedu na trećem ovogodišnjem WRC reliju, u sezoni koja će imati ukupno 13 takmičenja.
WRC šampionat se seli na makadamsku podlogu kakva očekuje takmičare na reliju Portugal od 19. do 22. maja.

Finalni plasaman WRC relija Hrvatska
1. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris 2h 48m 21.5s
2. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 +4.3sec
3. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 +2min 21.0sec
4. C Breen / P Nagle IRL Ford Puma +3min 7.3sec
5. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +3min 46.0sec

Next: Test – Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S