Auto industrija i sve povezane industrije izražavaju zabrinutost, ali zakonodavci u EU ne odustaju od zabrane prodaje SUS motora od 2035. godine
ACEA, glavna grupa autoindustrije za lobiranje protiv zabrane SUS motora od 2035. godine izrazila je svoju zabrinutost prekratkim rokom za prelazak autoindustrije na električna vozila, obzirom na kompleksnost i brojne eksterne faktore kojima je izložena praktično industrijska revolucija u proizvodnji automobila.
Generalno ACEA je generalno podržala gašenje proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i predložila pregled napretka na polovini procesa i određivanje novih ciljeva nakon 2030. godne.
Grupe za zaštitu okolne pozdravljaju ishod glasanja u EU Parlamentu, i podržavaju stav da će zabrana proizvodnje i prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanje dati priliku za borbu protiv klimatskih promena. Alex Keynes, menadžer za čista vozila u „ Transport & Environment“ kaže da će odlukom EU autoindustrija dobiti sigurnost po pitanju razvoja električnih vozila, ubrzati i omasoviti njihovu proizvodnju, a time i smanjiti cenu.
Plan za eliminaciju CO2 iz automobila deo je plana Evropske Komisije koji se zove „Spremni za 55“, koji za cilj ima smanjenje emisije CO2 za 55% do 2030. u odnosu na 1990. godinu, i potpunu karbonsku neutralnost do 2050. godine.
Predložena mera Saveta EU sada se prosleđuje Savetu Evrope koji čine 27 ministara zemalja članica EU, a analitičari predviđaju da će i ovo telo podržati zabranu prodaje vozila sa SUS motorima od 2035. godine
Pojedinci čak tvrde da tvorci politike postavljaju zahteve pred proizvođače automobila, a bez da su stvorili okvirne uslove koji bi ubrzali transformaciju sa SUS na elektro pogon. Reinhard Zirpel predsednik nemačke asocijacije uvoznika kaže da će transformacija na alternativne pogone fundamentalno promeniti svakodnevnu mobilnost u Evropi, i značajno je poskupiti za velik broj ljudi. Snažni nemački ADAC podseća da nje moguće postići ambiciozne klimatske promene isključivo uvođenjem električne mobilnost.
Obzirom na činjenicu da će se proizvodnja električnih automobila ubrzavati, moraće je pratiti i proizvodnja baterija, koja preti da postane usko grlo u automobilskoj revoluciji. U narednih pet do 10 godina moraće se ubrzati. Predviđanja kažu da će 2035. za proizvodnju automobila biti potrebno oko 1.600 GWh baterija, što je deset puta više nego što je potrebno danas, 2022. godine.