Ferrari je prema najavi otkrio svoje srednjoročne planove – biće mnogo novih modela i dosta struje
Ferrari je prema najavi danas otkrio svoje planove za period koji vodi ka delimičnoj ili potpunoj elektrifikaciji. Planove koji su ambiciozni poprilično električni, je pred upravni odbor i akcionare izneo pre manje od godinu dana postavljeni CEO Ferrarija Benedetto Vigna, čovek koji je iz industrije poluprovodnika doveden na kormilo Ferrarija sa misijom da pomiri tradicionalnost i nove tehnologije.
Pred investitore Ferrarija, grupe i pojedince koji investiraju da bi zaradili, Vigna je izneo viziju da će do 2030. godine čak 80% prodatih automobila biti sa hibridnim ili električnim pogonom, ali i da marka mora da pravi skupi zaokret ka nultoj emisiji.
„
Verujemo da elektromotor možemo iskoristiti da unapredimo performanse naših modela“, rekao je Vigna iznoseći plan, ali bez da se dotakao činjenice da je manji problem elektromobilnosti u pogonu, a mnogo veći u baterijama i autonomiji, a iznad svega proizvodnji električne energije i mreži stanica za punjenje.
Vigna je izneo više nego ambiciozan plan po kom će Ferrar do 2025. lansirati svoje prvo potpuno električno vozilo, ali pored toga u samo tri godine od 2023. do 2026. lansirati čak 15 novih modela. Na otvaranju lo značajne prezentacije predsednik Ferrarija John Elkann je rekao: „Mogućnosti koje otvara elektrifikacija i nove elektronike omogućiće nam da pravimo još jedinstvenije automobile“. Prema predviđanju Ferrarijevih stratega, električna vozila će u 2025. godini činiti 5% tržišta, ali 20030. već 30%. Modeli sa hibridnim pogonom će se u udelu prodaje popeti na 55% već u naredne tri godine, dok će se od 2025. do 2030. spustiti na 40%, što će evidentno biti posledica zabrane prodaje automobila sa pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. koji postaje sve izvesniji u Evropi.
Vigna je saopštio da će Ferrari proizvoditi sopstvene elektromotora, invertere i baterijske module za svoja električna vozila koja će proizvoditi na novoj proizvodnoj liniji u Maranellu, dok će se za manje bitne elemente i komponente vozila obratiti dobavljačima.
Suočavajući se sa evidentnom pretnjom zabrane SUS pogona u Evropi i Kini, najveći globalni proizvođači će morati da ulože oko 250 milijardi dolara do 2025. godine, kako bi se preorijentisali na proizvodnju električnih vozila. Ferarri predviđa da će ulaganja zbog elektrifikacije biti na nivou 4.4 milijarde evra do 2026. godine, od čega će najveći deo otići na razvoj modela. Kao i kod drugih proizvođača sportskih automobila, izazovi po Ferrari idu mnogo dalje od samih ogromnih investicija neophodnih za razvoj električnih modela koji će po svemu parirati tradicionalnim modelima. Iako možda ne zvuči racionalno, ali Ferrari i drugi prodaju i emocije koje zvukom i vibracijama izazivaju njihovi moćni vsokoturažni agregati. Obzirom da u ovom trenutku Ferrari ima podugačku listu narudžbina koji koštaju od preko 200.000 evra pa naviše, kupcima se očigledno sviđa ono što trenutno stiže sa znakom „Propetog konjića“, a to se svakako sviđa i investitorima kompanje. Moraće jaklo da se potrude da tako i ostane u električnoj eri koja nezadrživo pristiže.