Site icon

MotoGP grid za 2023. dobija konačan oblik

MotoGP grid za sezonu 2023. polako dobija konačan oblik, mada se u satelitskim timovima traži “sedište više”

Foto: Yamaha Racing

MotoGP padok je mesto koje živi non-stop. Startni grid za MotoGP sezonu 2023. polako dobija završni oblik, mada još uvek ima zanimljivih mesta i pregovora. Nek fabrički timovi su, svoje rekli potpisali. Yamaha ostaje sa tandemom Fabio Quartararo i Franco Morbidelli, mada italijanski vozač samo ranije potpisanom ugovoru može da zahvali što ma mesto, a ne formi koju pokazuje ove sezone.

Foto: Aprilia Racing

Aprilia je takođe “overila” nastavak saradnje sa Aleixom Espargarom, koji se timu odužuje dobrim rezultatima, i Mavericom Vinalesom, koji polako počinje da na RS-GP pokazuje svoje potencijale. KTM je takođe definisao svoj fabrički vozački tandem i to će biti Brad Binder i Jack Miller. U osnovi, to je šest popunjenih fabričkih sedišta, dok se kod Ducatija i Honde još uvek razmišlja. Honda (i dalje) čeka oporavak svoje glavne zvezde Marca Marqueza čije mesto na RC213V nije upitno, ali je Pol Espargaro gotovo pa izvesno slobodan strelac, a kao njegova zamena trenutno najviše se spominje Joan Mir, koji je ostao bez posla povlačenjem Suzukija.

Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202205141049 // Usage for editorial use only //

Ducati, koji na stazi ima čak osam motocikla, poručuje da neće žuriti sa imenovanjem drugog vozača. Francesco Bagnaija ima potpisan ugovor, a na Millerovo mesto dolazi neko iz Ducatijevog satelitskog pogona. Iako je Jorge Martin, trenutno vozač tima Pramac Ducati već bio viđen kao nova nada tima iz Bolonje, dosadašnji razvoj sezone i pokazana forma ne samo da su u prvi plan izbacili Eneu Bastianinija, nego su njegove tri pobede za tim Gresni nešto što Ducati ne može prevideti. Ali, čak ni tu još nije kraj. U generalnom plasmanu, trenutno najbolji vozač Ducatija nije fabrička zvezda, nego Johan Zarco, koji figurira kao treći kandidat za sedište na crvenom Ducatiju fabričkog tima.
Najdinamičnija borba je za sedišta u satelitskim timovima. Miguel Oliveira je izgubio svoje mesto u KTM-u, isto kao i Alex Rins na Suzukiju. Za Oliveiru mesto se vidi na Ducatiju u timu Gresini, dok bi Rins svoj nastavak karijere mogao naći na Hondi, mada se pominjalo da je najbliži mestu na RNF Apriliji. Tim LCR će se sasvim izvesno zahvaliti na saradnji Alexu Marquezu i Takaakjiu Nakagamiju, pa bi na njihovo mesto mogli doći Rins a novi Japanac u MotoGP klasi Ai Ogura.

Foto: Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202203200068 // Usage for editorial use only //

Neizvesna je sudbina Oliveire, čije sedište će sigurno biti u sateltskom timu. Poznato je da je pregovarao sa Ducatijem o eventualnom mestu u timu Gresni, koje bi nastalo ako Bastianini avanzuje u fabrički tim, međutim, po svemu sudeći, od te kombinacije neće biti ništa. Razlog je novac, koji Ducati ne želi da izdvoji za Oliveiru, obzirom da u svom pogonu ima mnogo mladih i talentovanih vozača. Trenutno, Oliveiri se ponajviše “smeši” sedište na RS-GP Apriliji u RNF timu, iako je Razlan Razali želeo da ima vozača iz Italije, po svemu sudeći imaće Španca i Portugalca. Obzirom da RNF ima službeni status satelitskog tima Aprilia, poslednju reč će imati Massimo Rivola. Šta više, iznežu Alexa Marqueza, Darryna Bindera i Raula Fernandeza ima dovoljno kandidata, a moguć je dolazak još jednog novajlije u MotoGP klasu – trenutno vodećeg u Moto2 šampionatu, Celestina Viettija, koji bi se mogao popeti na RNF Apriliju, iako je član VR46 tima, koji je za sledeću godinu praktično potvrdio aktuelni tandem Luca Marini i Marco Bezzecchi.

Next: Peugeot 408 je novi porodični fastback