Site icon

Volkswagen Grupa kasni zbog problema sa softverima

Modeli Volkswagen Grupe iz samog vrha ponude kasne zbog problema sa sotverima koje razvija Cariad odeljenje

Neki od ključnih modela Volkswagen Grupe sa vrha ponude marki Audi, Porsche i Bentley u značajnom su zakašnjenju zbog problema u Caraid-u jednom od odeljenja VW Grupe. Porsche, Audi i Bentley su prinuđeni da odlože lansiranja svojih vrhunskih električnih modela zbog činjenice da Cariad nije završio neophodne softvere.
Novi vrhunski model pod markom Audi koji se razvija u okviru Artemis projekta, po svemu sudeći će kasniti čitave tri godine i biće predstavljen tek 2027. godine, barem tako navodi dobro informisani Automobilwoche. Plan Bentleya da od 2030. proizvodi samo električne automobile pod velikim je znakom pitanja. Planirani rok za lansiranje novog modela Porsche Macan, koji će biti otpuno električni je ugrožen, isto kao i početak proizvodnje sestrinskog modela Audi Q6 e-tron, a trebali su biti spremni za sledeću godinu.
Prema navodima Automobilwoche, Cariad je u velikom zakašnjenju sa razvojem softvera za nove modele. Artemis projekat koji treba da donese nove vrhunske modele predvideo je nivo 4 autonomne vožnje u sklopu 2.0 generacije softvera i to već za 2024. godinu. Uz promenu planova, prvi model projekta Artemis, koji bi se trebao zvati Landjet pojaviće se nakon što 2026. Volkswagen lansira svoj Trinity, luksuznu električnu limuzinu, koja će se proizvoditi u novom pogonu koji VW gradi u Wolfsburgu. Prema Automobilwoche, novi Audi iz programa Artemis neće stići pre kraja 2026. godine, odnosno, najverovatnije tokom 2027.
Audi je promenio dinamiku svojih planova pa će 2025. prvo lansirati povišeni model koji trenutno ima kodni naziv Landyacht, ali bez sistema za autonomnu vožnju, koja je trebala omogućiti da se Audi odupre konkurenciji koja stiže iz Tesle, BMW-a i Mercedesa. Umesto da se u Audiju Landyacht nađe planirani 2.0 softver, ugrađivaće se prelazna1.2 verzija, koja je trebala biti gotova 2021. godine, ali je još uvek u razvoju i velikom zakašnjenju, tvrdi Automobilwoche. Razumljivo, šefovi Audija i Porschea su više nego besni zbog trenutne situacije i velikih kašnjenja. Audi je planirao da počne predprodukciju Q6 e-tron već krajem tekuće, 2022. godine, a serijsku proizvodnju 2023. kako bi konkurisao modelu Tesla Y, a zbog toga „očajno“ treba završene softvere pod hitno.
Porsche je već počeo predproizvodnju modela Macan u pogonu u Lajpcigu, a iz fabrike poručuju da je automobil sjajan, ali da mu i dalje nedostaje softver.
Iako je Dirk Hilgenberg šef Cariada rekao da se forsira razvoj, upravni odbor VW Grupe je u maju zahtevao da se planovi softverske divizije prilagode kako bi brže završavali svoje zadatke. Početkom godine VW je objavio da je uspostavio partnerstvo sa kompanijom Bosch koja bi trebala pomoći u razvoju nedostajućih programa za vozačke asistencije, što se u obaveštenim krugovima tumači kao strateško povlačenje i priznavanje da se u kući ne mogu razviti traženi i očekivani programi.

Next: Formula 1 – Honda nije zatvorila vrata?