Site icon

Formula 1 – sapunica sa Piastirijem se nastavlja

Formula 1 sapunica sa Oscarom Piastrijem podseća zašto se F1 zove „Najbrži cirkus“ na planeti

Oscar Piastri (AUS)/ Foto: Alpine F1 Team

Formula 1 sapunica sa Oscarom Piastrijem podseća zašto se F1 zaove „Najbrži cirkus“ na planeti. Samo što je Fernando alonso objavio da napušta tim Alpine i prelazi u Aston Martin, tim Alpine je poslao zvanično saopštenje da će Oscar Piastri, aktuelni šampion Formule 2 i zvanično razvojni i rezervni vozač tima Alpine biti promovisan u zvaničnog F1 takmičara. Ruku na srce saopštenje koje je poslao Alpine Formula 1 tim sadržavalo je kurtoaznu izjavu Otmara Szafnauera, ali ne i samog vozača što je uobičajeno.
Samo što su mediji počeli da objavljuju dostavljenu informaciju, Pistri se oglasio na društvenoj mreži, negirajući da je potpisao ugovor, i tvrdeći da je informacija pogrešna i da u sezoni Formule 1 2023. neće voziti za tim Alpine. Spekuliše se da je Pastri to objavio zato što sa timom McLaren ima potpisano pismo o nameri, koje je napravljeno pre nego što su se otvorila vrata za plavi bolid.
U trenutku dok je Alpine verovao da će na još godinu dana angažovati Alonsa, jedina mogućnost Piastrija da se takmiči u Formuli 1 u sezoni 2023. bila je da bude pozajmljen timu Williams. Međutim Alonso se iznenada odjavio, a tim je povukao logičan potez rezervnog vozača proglasio svojim stalnim vozačem za narednu sezonu.

Foto: Alpine F1 Team

Na scenu su stupili datumi. Naime, Pastri je sa timom imao ugovor po kojem je bio u obavezi da prihvati sedište koje mu tim ponudi. Szafnauer je tvrdio da tim ima ugovorne obaveze prema vozaču i vozač prema timu, koje se protežu u 2023. pa uz izvesne opcije i na 2024. godinu. Međutim, činjenica je i da je Alonso svoju odluku saopštio 1. avgusta, istog dana kada je Piastri postao slobodan agent. Obzirom na objavu da neće voziti za Alpine, ili Piastri zna nešto što javnost (još) ne zna, ili je od svog menadžmenta dobio jako loš savet, zbog kojeg može ostati bez sedišta u sezoni Formule 1 2023.
Praktično, prema onome što se zna o ugovoru 21 godinu starog vozača iz Australije, on je slobodan od Alpine i može da potpiše za tim McLaren, ali da li u McLarenu postoji slobodno mesto? Daniel Ricciardo je jedan od učesnika sapunice koja se odigrava iza kulisa Formule 1. Poznato je da Mark Webber, nekadašnji F1 vozač, menadžer Oscara Piastrija „vreba“ mesto Ricciarda, koji je na „tankom ledu“ zbog slabih rezultata. Sa svoje strane, Rcciardo insistira na tome da će i sledeće sezone biti u svom McLarenu.

Daniel Ricciardo, Foto: McLaren Media

Sa druge strane, čudno je i to što Riccardo uopšte insistira da će voziti, kao da je to pod znakom pitanja. Ili možda jeste? Možda mu je McLaren već uručo otkaz, ili je tim spreman da mu plati da ne vozi, ili je Zak Brown našao mehanizam koji je pominjao, a koji bi mogao aktivirati da se „zahvali“ Riccardu pre vremena. A šta ako ništa od toga nije tačno, a Ricciardo zadrži svoje mesto? To znači da će Piastri ostati bez angažmana u bolidu Alpine i da je ostao u statusu rezervnog vozača ali tima McLaren, čekajući slobodno mesto, al tek 2024. U celoj ovoj priči može se dogoditi da gubitnici budu i tim Alpine koji je izgubio talentovanog vozača u kojega je četiri godine mnogo ulaga, a i Piastri siguran angažman u solidnom timu.

Next: Prvi BMW „Neue Klasse“ stižu srednom decenije