Mahindra je predstavila čak pet globalnih noviteta dizajniranih u Engleskoj, električni su i koristiće komponente Volkswagen Grupe
Mahindra, indijski automobilski gigant priključuje se elektrifikaciji i to na poprilično pompezan način. Upravo je predstavljeno čak pet noviteta, svi su električni i svi su dizajnirani u Engleskoj, tačnije u Mahindra dzajn centru u Engleskoj, na lokaciji na kojoj se nalazi i uspešni Mahindra Formula E tim. Četiri od čak pet predstavljenih novih modela trebali bi u prodaju krenuti između 2024. i 2026. godine, i to globalno, što znači da će najverovatnije stići i do evropskih kupaca. Kako poručuju odgovorni iz Mahindre, modeli će se u Evropi pojaviti ako uslovi budu odgovarajući. Novi Mahindra SUV modeli podeljen su u dve podmarke – XUV i BE. Kako dizajneri Mahindre poručuju XUV:e9 je model koji asocira na nasleđe kompanije, ali prihvata budućnost. Iz kompanije poručuju da će kupci ovog modela biti “osobe koje imaju strast za životom iza granica i koji žele da budu drugačiji. Druga BE marka sa svoje strane pokazuje odvažan novi dizajnerski izraz, koji kupcima omogućuje da “budu to što jesu”, a o čemu se radi demonstriraju čak tri modela – BE.05, BE.07 i BE.09.
Još interesantniji podatak je da će novi Mahindra modeli koristiti komponente Volkswagen Grupe. Platforma na kojoj će se nalazti nove Mahindre zove se Inglo platforma i razvijena je u Indiji, dok se automobil dizajniraju u Engleskoj u Mahindra Advanced Design Europe u Banbury u Oxfordshireu. Pomenuti Inglo platformu koristiće svi električni modeli ove marke. Proizvođač svoju platformu naziva veoma modernom i naprednom i najavljuje odlične performanse i efikasnosnost, kako i novi interfejs za virtuelnu realnost i 5G funkcionalnost za bežična unapređenja preko interneta. Međutim, za sada nje potpuno jasno koliko se i da li se razlikuje od MEB platforme VW Grupe, koju koriste modeli iz VW ID. porodice, Cupra Born i Audi Q4 e-tron. Mahindra pominje modularne sposobnosti platforme koje VW uvek potencira, što znači da je primenjiva za razne modele. Pored toga Mahindra tvrdi da je njihova “skateboard” konstrukcija jedna od najlakših u industriji, a u sebi ima baterju u rasponu od 60 do 80 kWh i sposobnost punjenja do 175 kW, što je više nego što prihvataju aktuelni električni modeli VW Grupe, a uz novi baterijski menadžment čak n uz intenzivne cikluse punjenja i pražnjenja životni vek neće biti ugrožen. Modeli Mahindra na Inglo platformi imaće poluaktivno ogibljenje, koje prvenstveno ima funkciju da minimalizuje naginjanje karoserije. Navodno će i upravljanje biti ultra lagano i precizno, a kočioni sistem će biti “brake by wire”, prilagodljiv prema vozačevoj želji i uslovima vožnje.
Poznato je da će nove električne Mahidre imati jedan ili dva elektromotora za AWD verzije, mada je za sada potpuna tišina po pitanju performansi, osim informacije da će do 100 km/h ubrzavati između pet i šest sekundi. Za sada, snaga jednomotornih verzija biće od 230 do 290 KS, a dvomotornih od 340 do 395 KS.