Site icon

Formula 1 – FIA odobrila pravila za nove pogonske jedinice

LE CASTELLET, FRANCE - JULY 24: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 and the rest of the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on July 24, 2022 in Le Castellet, France. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207240268 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – FIA je konačno odobrila pravila po kojima će biti konstruisan epogonske jedinice od 2026. godine

Photo by Andy Hone / LAT Images

Formula 1 – FIA je konačno odobrila pravila po kojima će biti konstruisane pogonske grupe, sa kojima će bolidi izaći na start prve trke F1 sezone 2026. Dogovor između FIA i predstavnika timova uključujući i predstavnike Volkswagen Grupe potpisan je na sastanku World Motor Sport Council (WMSC), na kojem su unapređena pravila za sezone 2022. i 2023. vezana za pojavu poskakivanja automobila i standarde konstrikcije zaštite u slučaju prevrtanja. Usaglašavanje i definisanje tehničkih pravila za nove pogonske grupe konačno i potuno otvara vrata za ulazak Porschea i Audija u Formulu 1, što će najverovatnije uskoro biti i zvanično saopšteno.
Ključne stavke novih pravila su:

Foto: Mercedes-AMG Formula 1 Team – LAT Images

Po svemu sudeći već od prve trke posle letnje pauze koja se vozi na stai Spa u Belgiji, podićiće se dosta prašine u vezi pojave poskakivanja bolda i novih pravila koja treba da pod kontrolu dovedu ovaj aerodinamički fenomen vertikalnih kretanja vozila.
Tehnički delegati će pažljivije kontrolisati fleksibilnost “daske” koja je postavljena celom dužnom poda vozila. Fleksibilnost ovog dela je sada definisana na 2 mm, a spekulše se da su neki timovi eksploatisali fleksibilnost do čak 6 mm. Najglasniji u zastupanju teorije da fleksibilnost treba definisati i kontrolisati bio je Toto Wolff, šef tima Mercedes-AMG.
Od trke u Belgiji FIA će meriti nivo oscilacija i od timova očekivati da svoje bolide postavljaju tako da je prag poskakivanja na bezbednom nivou. Pored toga, nova, dodatna pravila za tekuću i sledeću sezonu Formule 1 kažu da redefiniše krutost “daske” na podu vozila i meri na otvorima predviđenim za merenje. Za 2023. godinu ivice poda vozia biće povišene za 15 mm, kao i ulazno “grlo” difuzora, a krutost samog difuzora biće povećana. Biće obavezni senzori koji će meriti poskakivanje.
Jasno je da, iako su prihvatili izmene u pravilima u toku sezone, neće svi timovi biti oduševljeni novim pravilima. Iako je Christian Horner odbacio spekulacije da upravo Red Bull najviše koristi fleksibilnost, a sumnja se da je istu sivu zonu uspešno eksploatisao i tim Ferrari.

Next: DeLorean Alpha 5 nije počeo kako treba