Site icon

McLaren Automotive uz novog šefa stiže do SUV-a?

McLaren Automotive bi uz novog šefa mogao stići do SUV-a, modela koji će obezbediti egzistenciju na duge staze

McLaren Automotive bi uz novog šefa mogao stići do SUV-a, modela koji će obezbediti egzistenciju na duge staze. Ovo bi moglo biti i pitanje i konstatacija. Britanska marka jedino i isključivo poznata po sportskim automobilima, mogla bi popustiti po zdravim razumom i neophodnim kapitalom, da bi mogla da nastavi sa proizvodnjom onoga u čemu je specijalista.
Mnogo što šta se promenilo od premijere P1 formalno prvog modela koji je u potpunosti nastao u kući McLaren Automotive, naravno ne zaboravljajući na legendarne modele McLaren F1 a ni Mercedes SLR, ali modele koji su nastali u saradnji sa drugima i sa pogonskim grupama koje su isporučivali drugi . Pokretač i realizator cele ideje Ron Dennis odavno je kao nepodoban oteran iz kompanije koju je stvorio i vodio, a nema više ni Mansoura Ojjeha, jednog od velkih vlasnika kompanije, koji je iznenada prošle godine preminuo.
McLaren je i dalje željen i tražen, ali finansijski mu ne cvetaju ruže. Pandemija i globalna previranja naterali su kompaniju da bude u stalnoj poteri za svežim kapitalom, ostajući dosledna modelima po kojima je prepoznata u celom svetu. Da li je došlo vreme da McLaren Automotive prestane da umire u lepoti, i dohvati se sigurnog izvora prihoda, kao što su to uradili i drugi koji su se zaklinjali da neće?
Michael Leiters novi CEO McLaren Automotive je rekao da je kompanija otvorena za lansiranje SUV modela i da uveliko razmatra u kojoj formi bi se trebao pojaviti povšeni McLaren. Drugim rečima, McLaren razmišlja o onome što su već uradili Laborghini svojim Urusom, Aston Martin sa DBX, a uskoro, 13. septembra 2022. svet će ugledati i još jedan iz klase – Ferrari Purosange.
Ovako “otvoren um” Leitersa ne čudi ako se zna njegov “minuli rad”. Pre nego što je 1. jula stupio na CEO poziciju McLaren Automotive, Leiters je bio CTO, odnosno šef tehnologije u Ferrariju i direktor proizvodne linije u Porscheu, što znači da je bo aktivni učesnik rađanja i serijske proizvodnje dva visokoprofilna SUV-a – Purosangea i Cayennea.
“Razvijao sam SUV u Ferrariju, razvijao sam SUV u Porscheu, i ja volim SUV, ali McLaren ga neće imati zbog mene. Ipak, mislim da je SUV segment vrlo značajno tržište. Raslo je i nastavlja da raste, i stalno je atraktivan segment tržišta”, kaže Leiters.
Spekulacije kažu da bi se McLaren SUV mogao pojaviti do sredine ili u drugoj polovini dekade. Isto tako, najverovatnije će biti električno vozilo, ali sa različitim pogonskim opcijama sa dva ili tri elektromotora i pogonom na jednoj ili obe osovine. Za referencu bi mogao imati Aston Martin DBX 707, koji ima 707 KS, sprinta do 100 km/h za 3.3 sekunde i “hvata” 310 km/h.
McLaren gleda konkurenciju koja ostvaruje lepe profite svojim SUV modelima, a Leiters nagoveštava da možda i zna više nego što otkriva: “Mi u McLarenu moramo da razumemo jednu stvar – kako da napravimo automobil koji je u skladu sa našim DNK? Mi ne treba da napravimo klasičan SUV”.

Next: Renault Grupa predvodnik u smanjenju potrošnje energije