McLaren Automotive bi uz novog šefa mogao stići do SUV-a, modela koji će obezbediti egzistenciju na duge staze
Mnogo što šta se promenilo od premijere P1 formalno prvog modela koji je u potpunosti nastao u kući McLaren Automotive, naravno ne zaboravljajući na legendarne modele McLaren F1 a ni Mercedes SLR, ali modele koji su nastali u saradnji sa drugima i sa pogonskim grupama koje su isporučivali drugi . Pokretač i realizator cele ideje Ron Dennis odavno je kao nepodoban oteran iz kompanije koju je stvorio i vodio, a nema više ni Mansoura Ojjeha, jednog od velkih vlasnika kompanije, koji je iznenada prošle godine preminuo.
McLaren je i dalje željen i tražen, ali finansijski mu ne cvetaju ruže. Pandemija i globalna previranja naterali su kompaniju da bude u stalnoj poteri za svežim kapitalom, ostajući dosledna modelima po kojima je prepoznata u celom svetu. Da li je došlo vreme da McLaren Automotive prestane da umire u lepoti, i dohvati se sigurnog izvora prihoda, kao što su to uradili i drugi koji su se zaklinjali da neće?
Michael Leiters novi CEO McLaren Automotive je rekao da je kompanija otvorena za lansiranje SUV modela i da uveliko razmatra u kojoj formi bi se trebao pojaviti povšeni McLaren. Drugim rečima, McLaren razmišlja o onome što su već uradili Laborghini svojim Urusom, Aston Martin sa DBX, a uskoro, 13. septembra 2022. svet će ugledati i još jedan iz klase – Ferrari Purosange.
“Razvijao sam SUV u Ferrariju, razvijao sam SUV u Porscheu, i ja volim SUV, ali McLaren ga neće imati zbog mene. Ipak, mislim da je SUV segment vrlo značajno tržište. Raslo je i nastavlja da raste, i stalno je atraktivan segment tržišta”, kaže Leiters.
Spekulacije kažu da bi se McLaren SUV mogao pojaviti do sredine ili u drugoj polovini dekade. Isto tako, najverovatnije će biti električno vozilo, ali sa različitim pogonskim opcijama sa dva ili tri elektromotora i pogonom na jednoj ili obe osovine. Za referencu bi mogao imati Aston Martin DBX 707, koji ima 707 KS, sprinta do 100 km/h za 3.3 sekunde i “hvata” 310 km/h.
McLaren gleda konkurenciju koja ostvaruje lepe profite svojim SUV modelima, a Leiters nagoveštava da možda i zna više nego što otkriva: “Mi u McLarenu moramo da razumemo jednu stvar – kako da napravimo automobil koji je u skladu sa našim DNK? Mi ne treba da napravimo klasičan SUV”.