Ferrari Purosange je otkriven javnosti, poslednji stiže na teren, a da li će biti i najbolji od sportista koji nisu odoleli SUV izazovu?
Ferrari slavi 75 godina postojanja i tačno toliko mu je trebalo da u svoju ergelu uvrsti i automobil koji se segmentom ne uklapa u sve što je “Propeti konjić” važio i značio. Ferrari Purosange je SUV, SAC, crossover, zovite ga kako god želite, ali proizvođač tvrdi da nema nameru da ga svrstava nu i šta od pomenutog. Činjenica je da ima četvora vrata i da je više malo “napumpana” sportski automobil sa četvora vrata nego ono što u najširem smislu nazivamo SUV. Za početak, pozadi nema niti će imati zadnju klupu. Ferrari Purosange stiže isključiva sa dva duboka sportska sedišta. Ni oko prtljažnika se u Modeni baš nisu pretrgli, pa je zapreminom od 472 litra na nivou hatchbacka C segmenta. Inženjeri su aerodinamiku definitivno stavili ispred praktičnosti i funkcionalnosti. Iako marka ne otkriva koeficijente čeonog i ukupnog otpora vazduha, jasno je da su rezultati respektabilni, što moniltni oblik i vizuelno najavljuje. Postići idealan balans Ferrari Purosangea nije bili ni malo jednostavno. Do samog prednjeg protivpožarnog zida uguran je veliki V12 motor dok se za osmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom našlo mesta tek pozadi kod diferencijala. Transaxle konstrukcija pomogla je sa rasporedom mase vozila koja je 49/51 napred pozadi. Krov Purosangea je standardno od karbonskih kompozita, i to samo iz razloga da bi se težište spustilo što niže. Zadnja vrata se otvaraju prema napred pod uglom od čak 79° i to na struju, kao kod najluksuznijih modela Bentley i Rolls Royce. Ovo je očigledno bilo nužno da bi se koliko toliko olakšao prilaz zadnjim sedištma, i to u prostor kojega nema previše. Definitivno, iza vozača od 185 cm visine neće preterano udobno sedeti osoba slične visine. Tačnije, biće udobno ali malo skučeno. Ferrari tvrdi da je Purosange klasa za sebe. Međuosovnski razmak je velik, čak 3.017 metara. Malo je duži od onoga što ima Lamborghini Urus, ali i manji od razmaka osovina Aston Martin DBX-a. Po pitanju mase, za jedan Ferrari, Purosange sa masom praznog vozila od 2.033 kilograma poprilično je težak. Srećom, ima šta da ga pogura. Puritance će obradovati podatak da je pogon punokrvni V12, zapremine od 6.5 litara, sa 715 KS najsnažniji u jednom Ferrari GT-u. Čak 80% od svojih 715 Nm maksimalnog obrtnog momenta dohvata već od 2.100 o/min, najveću snagu ima na 7.750 o/min, a limiter je na 8.250 o/min. Agregat se podmazuje iz suvog kartera, u odnosu na dosadašnji V12 ste zapremine ima novi razvod ventila i geometriju usisne grane, kako bi ostvario veću snagu pri nižim obrtajima. Fabrika još nije zvanično potvrdila, ali procenjuje se da Ferrari Purosange do 100 km/h ubrzava za 3.3 sekunde, a da je maksimalna brzina preko 310 km/h. Iako ima pogon na svim točkovima, pri brzini od preko 200 km/h odnosno iznad četvrtog stepena prenosa, prednji pogon se automatski isključuje, što je već primenjeno kod modela Ferrari GTC4Lusso.
Oslanjanje je potpuno novo. Ferrari ga je razvio u saradnji sa Multimaticom, a aktivno ogibljenje koristeći TASV (True Active Spool Valve) tehnologiju maksimalizuje udobnost i dinamičnost uz pomoć aktuatora na amortizerima koji regulišu njihov hod. Obzirom da Ferrari Purosange nema poprečne stabilizatore, uz TASV se kontrolišu poprečni i uzdužni nagibi karoserije. Da li je Ferrari Purosange SUV ili nije možda se može i debatovati, ali da je klasa za sebe to sigurno jeste. A i da će do njega moći da dođe samo određena klasa govori podatak da će cena biti 390.000 evra, ali i da ga Ferrari neće proizvoditi u velikim količnama. Odluka marke je da proizvodnja Purosangea nikada ne pređe 20% volumena proizvodnje svih ostalih modela. Time je Ferrari jednim udarcem “ubio” nekoliko muva. Ušao je u globalno vrlo traženi segment na svoj način, a ograničenim volumenom zadržaće ekskluzivnost na kojoj insistira.