Site icon

Pagani Utopia predstavljen sa 864 KS

Pagani Utopia, naslednik Huayra predstavljen je sa originalnim stilom i starim dobrim V12 turbo motorom od 864 KS

Pagani Utopia je zvanično predstavljen i otelotvorenje je dugih najava o nasledniku modela Huayra. Razvijan je pod kodnim imenom C10, i poprilično dobro je skrivan od očiju znatiželjnika. Ime Utopia više je nego neskromno, i najavljuje da ovaj dvosed donosi praktično nemoguće.
A šta je to nemoguće Pagani je otkrivao konsultujući vlasnike Zonde i Huayre. Proizvođač kaže da je većina dosadašnjih modela Pagani tražila praktično isto, svedeno na tri stvari – jednostavnost, malu masu uživanje u vožnji. A kompanija je u modelu Pagani Utopia pokušala da im ispuni želje.
U karoseriju od karbonskih kompozita smešten je pogonski sistem iz istog izvora kao i do sada. Moćni V12 twin turbo benzinac radne zapremine 6.0 litara i dalje proizvodi Mercedes-AMG. Ugao među cilindarskim redovima je 60°, a pri 6.000 o/min dostiže maksimalnih 864 KS i 1.100 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji ima u velikom rasponu obrtaja od 2.800 do čak 5.900 o/min. Osim što je moćna, ova pogonska jedinica i vrlo čisto sagoreva, pa ispunjava stroge ekološke norme koje propisuje Kalifornija poznata po netolerantnosti prema CO2.
Kupci mogu da biraju između automatizovanog manuelnog sedmostepenog menjača, za koji Pagani tvrdi da je najbrži menjač sa helikoidnim zupčanicima, ili klasičnog manuelnog menjača sa sedam stepeni prenosa. U svakom slučaju, na zadnjoj osovini nalazi se diferencijal sa elektromehaničkim zatvaračem.
U poređenju sa svojim prethodnicma modelma Pagani Zonda i Huayra, Utopia ima značajno drugačiji dizajn koji neki nazivaju minimalističkim, iako bi se mogao tumačiti i kao delimično retro dizajn. Pagani je sve aerodinamičke elemente zadržao relativno diskretnima kako bi karoserija imala što jednostavnije linije.
Samonoseća karoserija Utopije je izrađena od Paganijevih materijala Carbo-Titanium HP62 G2 i Carbo-Triax HP62, dok su prednja i zadnja subšasija od egzotičnog Chromoly čelika. Delovi karoserije izrađeni su od nove vrste A-klase karbonskih vlakana, koja je donela čak 38% veću krutost, ali sa istim brojem i gustinom vlakana kao i do sada. Četvorostruki izduvni sistem je od titanijuma presvučenog keramikom i teži samo šest kilograma.
Prednje i zadnje oslanjanje je preko dvostrukih trouglastih ramena, a ogibljenje je preko elektronski kontrolisanih amortizera. Kočnice je proizveo Brembo, kočoni diskovi su karbon-keramički, a čeljusti su šestoklipne napred i četvoroklipne pozadi. Točkovi su napred od 21”, a pozadi od 22 cola. Kupci su tražili što lakši model, a Pagani im je želju ispunio – Utopia ima masu od samo 1.280 kilograma.
U enterijeru Pagani je pobegao od hiper modernizma i trenda velikih digitalnih ekrana. Pagani Utpopia ima samo jedan relativno mali ekran između analognog pokazivača brzine i broja obrtaja. Šta više, nema čak ni ekran infotejmenta, nego popriličan broj klasičnih prekidača i selektora. Upravljač i pedale Pagani proizvodi glodanjem iz jednog komada materijala.
Pagani navodi da će proizvesti 99 Utopija, ali za sada ne precizira kada će početi isporuke kupcima, kao ni koliko para će morati da izbroje kako bi Utopiju imali u svojoj garaži.

Next: Peugeot E-308 ima 400 kilometara autonomije