Site icon

Lamborghini predstavio svoj LMDh prototip

Lamborghini se priključio proizvođačima koji su predstavili svoje LMDh bolide za trke izdržljivosti a V8 je po prvi put razvio u svojoj kući

Lamborghini je, razumljivo ne baš do poslednjeg detalja, predstavio svoj LMDh prototip prema tehničkim specifikacijama koje propisuje FIA World Endurance Championship i IMSA WeatherTech SportsCar Championship za GTP klasu.
Iako prototip još nema ni zvaničnu oznaku, uz ovaj jednosed ide i zanimljiv podatak da će ga pokretati V8 twin-turbo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji je prvi trkački agregat potpuno razvijen u Squadra Corse.
Prema tehničkim pravilima koje propisuju ACO i IMSA, Lamborghini jednosed će imati hibridni pogon koji čine motor sa unutrašnjim sagorevanjem i snažan ERS sistem za rekuperaciju energije, koji ukupno mogu da ostvare maksimalnih 500 kW odnosno 681 KS. Pored jednog ERS sistema koji ujedno čini i električni deo pogona jednoseda, V8 twin-turbo, čiju radnu zapreminu Lamborghini još nije otkrio, imaće ugao od 90° između cilindarskih redova i razvijen je u sportskom odeljenju marke.
Obzirom da će naredni drumski modeli marke Lamborghini biti elektrifikovani, ulazak na sportski teren je logičan potez, a trke, uključujući i 24 časa Lemana biće probni poligon za rešenja koja će svoju primenu naći u modelima koji će nasledti današnji Huracan i Aventador, što se potpuno uklapa u Cor Tauri strategiju kompanije iz Sant’Agata Bolognese.
Iako, Lamborghini Squadra Corse razvija motor sa unutrašnjim sagorevanjem, komponente ERS-a uključujući homologovani MGU čiji deo je i elektromotor razvija Bosch Motorsport. Menadžment energije i bateriju obezbediće Williams Advanced Engineering, dok će sedmostepeni P1359 hibridni menjač razviti i isporučivati Xtrac.
Osnova karoserije trkačkog jednoseda, tzv „kičma“, razvijena je u saradnji sa Ligier Automotive, a elementi od ugljeničnih kompozita proizvode se u Italiji, u HP Composites, koji je dugogodišnji partnera Lamborghini Squadra Corse za GT3 i Super Trofeo trkačke programe.
Svoj takmičarski debi Lamborghini LMDh prototip će imati 2024. godine to uporedo u WEC i IMSA šampionatima izdržljivosti. Proizvođač navodi da je maksimalna brzina jednoseda 340 km/h i da je masa vozila bez vozača i goriva prema pravilima 1030 kg. Sa svojih 5.100 mm dužine, 2.000 mm širine i međuosovinskim razmakom od 3.148 mm nova LMDh klasa donosi velike automobila, a pravila kažu da pogonska jedinica mora imati minimalnu masu od 180 kilograma.

Next: Veliki su gubici pri punjenju EV kod kuće