Site icon

Mercedes-Benz C63 AMG zvanično otkriven

Mercedes-Benz C63 AMG zvanično je otkriven i to sa četiri umesto osam cilindara ali nikad više snage

Mercedes-Benz C63 AMG zvanično je otkriven. Što se tiče Mercedesa, nekada je bio najmanji model sa najvećim motorom. Kada se pojavio 2008. godine u prednji deo je bio uguran pravi V8 monstrum zapremine 6.2 litre, koji je zadnjim točkovima obezbeđivao 451 KS i do 100 km/H stizao za malo preko 4 sekunde (a na kraju i ispod 4 sekunde), što je pre pojave električnih “katapultova”, bilo više nego respektabilno.
U proteklih 14 godina, Mercedes-Benz C63 AMG prolazio je kroz nekoliko faza promena. Atmosferski V8 zamenjen je 2016. znatno manjim 4.0 ali koji je uz veštačko disanje uz pomoć dva turbo kompresora imao i više snage i obrtnog momenta.
Downsizing vremena i potera za što manjom emisijom nisu mimoišla ni perjanicu C Klase. Upravo pokazani Mercedes-AMG C63 S E Performance, koji je deklerativno model za 2023. godinu naspram prvog ima minijaturni četvorocilindarski motor zapremine samo 2 litre. I pre nego što krenu salve razočarenja kao što je prošao novi SL, M139 kompresorski četvorocilndraš sa svojih upola manje cilindara od prvog C63 AMG ima 476 KS, odnosno više nego što je imao 6.2 V8. Šta više, najsnažniji je četvorocilindraš na svetu. Čak se može reći da je derivat motora koji pokreće Formulu 1, obzirom da njegov turbokompresor ima elektromotor smešten između turbinskog i kompresorskog kola i služi da potpuno eliminiše turbo rupu.
A tu je tek početak izvora snage. Nova perjanica C Klase, C63 AMG je plug-in hibrid, što znači da ima nemalu pomoć od elektromotora. Popred motora sa unutrašnjim sagorevanjem, zadnje točkove pokreće i elektromotor sa svojih 204 KS. Sve skupa, Mercedes-Benz C63 AMG ima na raspolaganju 671 KS i 1020 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Treba li legenda da je ovo daleko najsnažnija C Klasa ikada? A ako se neko pita koliko je otežana hibridnim pogonskim sistemom, odgovor je 350 kilograma, odnosno sada teži 2.300 kilograma.
A AMG je sve podredio brzini. Elektromotor i baterija nisu ugrađeni da bi automobil bo ekonomičniji, nego da bi bio brži. Na struju se može voziti samo desetak kilometara. Ali, zato proizvođač tvrdi da do 100 km/h ubrzava za 3.3 sekunde, što ruku na srce nje mnogo bolje od odlazećeg modela, kao ni maksimalna brzina u AMG Driver paketu koja je 280 km/h. Svi oni koji brinu da četvorocilindraš neće imati zvučnu kulisu V8 mogu da odahnu, barem kada je zvuk u kabini u pitanju. Iz zvučnika će stizati zvuk koji je pažljivo napravljen, a koristi čak i senzore na izduvnom sistemu kako bi bo što uverljiviji u odnosu na stvarne obrtaje.
Novina je i AMG Speedshift MCT prenos koji čini devetostepeni menjač sa složenom mokrom višelamelastom spojnicom umesto tork konvertera, koji zamenjuje dosadašnji sedmostepeni DCT. Pored toga i elektromotor ima sopstveni dvostepeni reduktor prenosa. Na sve to C63 AMG biće ponuđen i sa pogonom na svim točkovima, a 4Matic+ ima elektronski kontrolisani zatvarač u zadnjem diferencijalu. Zanimljivo je da čak i elektromotor, smešten pozadi, svoje obrtne momente može da isporuči kardanskoj osovini i prednjim točkovima.
Iako liči na C Klasu, C63 AMG ima 7.2 cm dužu karoseriju i širi trag točkova i karoseriju, pa čak i 1 cm veći međuosovinski razmak. Upravljanje je na svim točkovima, a do brzina od 100 km/h zadnji točkovo se zakreću do 2.5°, a preko te brzine do 0.7°. Kočioni sistem iam AMG kompozitne diskove i šestostepene čeljusti napred. Pored standardnih kočnica i sistem za rekuperaciju električne energije ostvaruje impresvnu silu kočenja koja ide do 150 kW odnosno 200 KS, i vozač je može sam podešavati.
U enterijeru su prepoznatljivi AMG dodaci i specifičnosti, uz posebno prilagođenu digitalnu instrument tablu i infotejment, uključujući poseban merač vremena za vožnju na stazi. Pored ostalog uobičajenog, na upravljač su smeštene komande za podešavanje ogibljenja i zvuka izduvnog sistema. Među opcijama naćiće se i potpuno nova AMG sportska sedišta, dublja i sa većim prorezima za ventilaciju.
Kolika će biti cena još ne znamo, ali znamo da će prodaja početi tokom sledeće godine, ali i da će postajati Estate, karavan verzija Mercedes-Benza C63AMG, očigledno da bi parirala M3 Touring karavanu koji kupcima nudi BMW.

Next: Najbolje ocene zimskoj gumi Continental WinterContact TS 870 P