Site icon

Maserati GranTurismo se vratio

Maserati GranTurismo se vratio nakon kratke pauze, a iako liči na prethodnika skriva mnogo novina

Maserati GranTurismo se vratio. Upravo je predstavljen, a činjenica da vizuelno liči na prethodnika može da zavede na pogrešan put. Čelnici kompanije doneli su odluku da novi Maserati GranTurismo liči na stari model, ali se ispod elegantne karoserije i u njoj nalazi sve potpuno novo.
Novi Maserati GranTurismo, iako sličan prethodnik, ne deli ni jedan jedini panel karoserije sa starim modelom. Šta više, pod menom “Cofango” nalaze se integrisani poklopac motora prednji blatobrani.
Pogon je Nettuno 3.0 twin-turbo V6, koji je Maserati predstavio u modelu MC20, a za razliku od kupea ima standarni mokri umesto suvog kartera i opremljen je deaktivacijom cilindara. Pogon na svim točkovima ali sa više snage na zadnjoj osovini je standardni.
U Modena verziji novog Maserati GranTurisma Nettuno ima 489 KS i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok je u Trofeo verziji snažniji. Ima 550 KS i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Istovremeno, novi Maserati GranTurismo je i prvi potpuno električni Maserati.
Folgore ima tri elektromotora od po 300 kW (402 KS), od kojih je jedan na prednjoj a dva na zadnjoj osovini. Ukupna raspoloživa snaga sistema koji radi na 800 volti je 750 KS i čak 1.350 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Baterija netto kapaciteta od 92.5 kWh i obliku je slova “T” i smeštena je u centralni deo poda vozila. Sistem za raspodelu snage omogućava da sva raspoloživa snaga bude isporučena na zadnju osovinu, iako Folgore standarno ima AWD.
Fabrika navodi da električni Folgore do 100 km/h ubrzava za 2.7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Trofeo sa Nettuno motorom ima istu maksimalnu brzinu, ali do 100 km/h ubrzava za 3.5 sekundi, dok Modena do 100 km/h stiže za 3.9 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 302 km/h.
Iako sve tri verzije maju naplatke od 20 i 21”, Folgore je dobio poseban dizajn napalataka koji otpor vazduha smanjuju za 7%. Pored toga, Folgore ima i dodatni uvodnik vazduha između odbojnika i luka točkova koji služi za smanjenje buke vetra.
Maserati je razvio modularnu platformu za novi GranTursmo, tako da uz minimalne izmene može da koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektro pogon. Više od 65% vozila izrađeno je od aluminijuma. Maserati GranTurismo sa benzincem ima masu od 1.795 kilograma, dok je Folgore “otežao” do 2.260 kilograma. Električni Folgore ima 50:50% raspored mase među osovinama, dok benzinsk Maserati GranTurismo ima 52:48%.
U prodaju sredinom 2023. godine prve kreću verzije Modena i Trofeo, dok će im se Folgore priključti kasnije, ali Maserati nije naveo kada je to kasnije. Tokom sledeće godine biće lansirana i kabrio verzija GranTurisma i to sa sve tri verzije pogona. Početna cena za Maserati GranTurismo biće od 200.000 evra pa naviše, što znači cenu za 50.000 evra veću od prethodnika, što je na nivou modela Ferrari Roma, i nešto ispod Aston Martina DB11, koji cenom startuje na 210.000 evra.

Next: Renault 4 debitovaće 17. oktobra