Site icon

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje…

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje budući mali, električni SUV koji će se pojaviti 2025. godine

Renault 4ever Trophy koncept je nakon nekoliko tizera koji su služili da probude maštu otkriven na salonu automobila u Parizu. Iako Renault poprilično glasno negirao vezu Renault 4ever Trophy koncepta i nekog serijskog modela, po svemu sudeći to je bila varka. Bolje je posmatrati Renault 4ever Trophy koncept kao najavu kompaktnog električnog SUV-a koji će se u Renaultovoj ponudi pojaviti 2025. godine.
Iako imenom pokušava da naže vezu sa legendarnim Renaultom 4, koji je u svom dugom životnom veku prodat u preko osam milona primeraka, Renault 4ever Trophy koncept daleko je od pomenutog “rođaka”. Naravno, ne samo činjenicom da su protekle decenije od prestanka proizvodnje R4 donele nesaglediv tehnološki napredak, nego i činjenicom da je Renault 4ever Trophy koncept znatno veće vozilo od, za današnje pojmove, kompaktnog, 3.6 metara dugog Renaulta 4.
Šta više, Renaultovi zvaničnici uz otkrivanje Renault 4ever Trophy koncepta potvrđuju da on jeste najava serijskog modela. Tvrde da je profil vozila 95% ono što će biti serijski, najverovatnije pod imenom Renault 5, isto kao što stiže i električna reinkarnacija Renaulta 5.
Dodatak “Trophy” u imenu Renault 4ever Trophy koncepta nije slučajan. Asocira na tradicionalan događaj u kojem učestvuju Renaulti 4. Realno, u serijskom izdanju neće imati ništa od onoga što se našlo na konceptu, od terenskih pneumatika od 19” sa sistemom pumpanja, pa sve do opreme za “odglavljivanje” koja podrazumeva i lopatu i rezervni točak na krovu vozila.
Ono što bi trebalo biti istina, a potiče od Sandeepa Bhambra, šefa naprednog dizajna u Renaultu, budući Renault 4 biće višenamensko vozila, isto kao što je bio i njegov predak, a uspeo je da nađe put do kupaca gotovo nezamislivo raznovrsnih potreba, a koji su želeli vozilo velikog prtljažnika i klirenda od tla.
Renault koji je svojim modelom Captur bio među prvima koji su ušli u masovni segment kompaktnih SUV-a, od budućeg električnog Renaulta 4 će očekivati mnogo, tim pre što procene kažu da će električni modeli u segmentu kompaktnog SUV-a već do 2027. godine činiti čak 45% prodaje. Da li će to biti baš tako, to ćemo tek videti. Zanimljivo je da će Renault imati opreznu strategiju, pa će se još dosta dugo uporedo sa električnim Renaultom 5 i Renaultom 4 prodavati Captur i Clio sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Renault 4ever Trophy dug je 4.160 mm, što znači da je nešto kraći od modela Captur. Širok je 1.900 mm, a međuosovinski razmak je 2,570 mm. Za napajanje elektromotora od 136 KS (100 kW) koristi se litijum jonska baterija kapaciteta 42 kWh. Kao i Renault 5, električni R4 biše postavljen na CMF-BEV platformu, koja ima mnogo konstruktivnih sličnosti sa CMF-B platformom, na kojoj počivaju aktuelni Clio i Captur, ali i nekoliko drugih modela Renault Grupe. Dobra vest po buduće kupce je da je u odnosu na prvi električni Renault Zoe, cena platforme smanjena za 30%, što i dalje ne znači da će naslednik Renaulta 4 biti jeftin. Ruku na srce, ni u originalnom izdanju koje se proizvodilo do pre 30-ak godina, nije bio jeftin, a pogotovo u EV izdanju to neće biti.

Next: Jeep Avenger predstavljen u Parizu