Site icon

Prvi Lamborghini EV stiže 2028. kao SUC?

Prvi Lamborghini sa električnim pogonom stiže 2028 sa dvoja vrata u 2+2 konfiguraciji sedišta i povišenim klirensom

Foto: Lamborghini media center

Lamborghini se uz Huracan Sterrato oprašta od pogona koji stiže isključivo od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, i da će svi naredni modeli imati određenu, veću ili manju pomoć od hibridnog dela. Sva tri aktuelna modela hibridizovaće već do 2024. godine. Znamo i da Lamborghini priprema i potpuno električni model, malo manje egzotičan od planiranih superkondenzatora, i da će bti spreman pre kraja decenije. Pre toga, naslednik modela Lamborghini Aventador stići će već u martu sledeće godine, kao plug-in hibrid, ali još uvek sa V12 benzincem ispred zadnje osovine. Za 2024. najavljen je naslednik modela Huracan, za koji je već najavljen biturbo V8 pogon i PHEV sistem. Za sada jedini SUV sa znakom Lamborghinija već je “ulovljen” sa otvorima za utičnicu kroz koju se puni njegov PHEV pogon, što znači da uskoro stiže. Ali šta je stvarno sa električnim “Lambom”?
Za britanski Auto Expres, CEO Lamborghinija Stephan Winkelmann dao je konkretnije odgovore na temu budućeg prvog ikada potpuno električnog modela iz Sant’Agata Bolognese. Za početak, pored činjenice da će biti spreman za 2028. neće biti naslednik jednog od postojećih, nego potpuno novi, četvrti Lamborghini model. Šef italjanske sportskke marke, u kojoj konce vuče Audi, kaže da će električni Lambo biti svakodnevno upotrebljiv model zahvaljujući nešto većem klirensu od tla. Šta više, Winkelmann je otkrio i da će imati dvoja vrata ali 2+2 konfiguraciju sedišta, odnosno biti četvorosed.
Winkelmann je priznao i da će Lamborghini iskoristiti prednost činjenice da pripada Volkswagen Grupi kako bi ubrzao razvoj i smanjio troškove, što je sličan put kojim je već išao i Urus. Za sve koji to nisu znali, Lamborghini Urus je na MLB Evo platformi koju koriste Bentley Bentayga, ali i Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne, i VW Touareg. To potvrđuje predviđanje da bi se električni Lamborghini mogao naći na novoj SSP ( Scalable Systems Platform) platformi za visoke performanse koju razvijaju Porsche i Audi, a na kojoj će 2026. godine debitovati limuzina VW Trinity, prvi model koji će se proizvoditi u novom, dve milijarde dolara vrednom pogonu u Wolfsburgu.
CTO Lamborghinija Rouven Mohr tvrdi sa elektro pogon ima smisla za sportsku marku i kaže: “Neki od stubova naše vrednost sa tehnološkog aspekta uklapaju se u električni svet. Ako govorimo od funkcionalnoj integraciji karbonskih vlakana, integraciji baterije u samu strukturu vozila, to je nešto što nam daje veću slobodu u konstrukciji i ostvarivanje još bolje aerodinamike”. Rouven Mohr čak ide tako daleko da tvrdi ono što deluje nemoguće, a to je da su inženjeri uspeli da reše ponajveći problem električnih vozila – veliku masu. “Siguran sam da se vlasnici električnog Lamborghinija neće žaliti na veliku masu vozila”, kaže Mohr.

Next: Volvo EX90 (konačno) zvanično predstavljen