Site icon

BMW za svoju “Novu Klasu” ima ambiciozne najave

BMW za svoju “Novu Klasu” koja će biti električna i stiže od 2025 najavljuje spektakularna dostignuća

BMW za svoju “Novu Klasu”, koja će sa električnim modelima početi da stiže do kupaca od 2025. godine najavljuje ambiciozna pa čak spektakularna dostignuća. Kao što smo već pisali, BMW će od 2025. godine na tržište izaći sa potpuno novim modelima koje trenutno nazva “Novom Klasom” (Neue Klasse). U osnovi, BMW svoje buduće električne modele opravdano naziva Novom Klasom, obzirom da će očigledno strategija biti distanciranje od kompletne ponude koja će u tom trenutku biti aktuelna. BMW Neue Klasse biće postavljeni na potpuno novu električnu platformu, koju neće deliti sa drugim modelima iz Minhena. Očekuje se da prvi model Neue Klasse bude kompaktna limuzina koja će se zvati i3, a odmah potom i sportski, električni SUV, koji bi mogao biti zamena za aktuelni BMW iX. U deo ambiciozne strategije vezane za BMW Neue Klasse svakako spada i projekcija po kojoj će do 2030. čak više od 50% globalne prodaje BMW-a činiti upravo ova potpuno nova “porodica”.

BMW je već najavio da će Neue Klasse činiti kompletna ponuda modela, od pandana aktuelne Serije 1, pa sve do pandana najvećem BMW modelu sedmosedu X7. Iz Minhena su po prvi put stigle i neki konkretniji tehnički detalji o Neue Klasse. Proizvođač tvrdi da će nove tehnologije elektromotora i baterija biti velik tehnološki napredak, a Frank Weber, šef tehnologija u BMW-u kaže da će novi “pack-to-open-body” koncept omogućiti proizvodnju baterija koje će se potpuno uklapati u konkretan model, njegove potrebe i konstruktivne karakteristike. Između ostalog, koristiće se baterijske ćelije cilindričnog umesto oblika prizme kakav je trenutno aktuelan. Prema Weberu, ove baterije omogućiće dvostruko više mera za implementaciju održivosti i tehnologije reciklaže.

Prema najavama proizvođača, modeli Neue Klasse porodice imaće baterije sa 20% većom specifičnom snagom, 30% efikasniju ugradnju u vozilo, 30% veću autonomiju i isto toliko brže punjenje, u poređenju sa aktuelnim BMW modelima. Pred toga, nove baterijske ćelije 20% su lakše, 50% jeftinije u proizvodnji tokom koje se ispušta čak 60% manje CO2. Sistem će raditi na naponu od 800 volti, a punjač visokih performansi će po minuti punjenja donositi novih 50 kilometara vožnje, sve do maksimalnih 620 kilometara autonomije. Prema Weberu, to znači da će za punjenje baterije od 0 do 95% trebati oko 12 minuta.
Po pitanju snage, modeli Neue Klasse imaće od 270 pa sve do 1.345 KS. Najveća snaga postizaće se konfiguracijiom sa četiri elektromotora koju BMW M već uveliko testira. Većina modela Neue Klasse maće zadnji ili AWD pogon, a koristiće po dva sinhrona motora sa odvojenom pobudom za pogon točkova zadnje osovine. Baterije će biti kapaciteta od 75 do 150 kWh i obezbeđivaće autonomiju do čak 1.000 kilometara. Pri tom Weber tvrdi da se neće povećavati veličina samih baterija obzirom da je povećanje mase radi većeg kapaciteta kontraproduktivno. Umesto toga, prvi čovek tehnologija u Mnhenu tvrdi da će fokus biti na efikasnom iskorišćenju energije i smanjivanju svih vidova otpora. Šta više, BMW tvrdi da će Neue Klasse modeli imati čak 25% bolju aerodinamičnu efikasnost od aktuelnih modela.
Šta će od svih ovih obećanja i najava koje su više nego ambiciozne stići u serijskim modelima Nove Klase tek ćemo saznati, a kako će zapravo prvi model Neue Klasse zgledati videćemo već u januaru 2023. kada će na CES 2023. biti prikazan Neue Klasse Vision koncept.

Next: Maserati klub Srbija održao skup