Site icon

Rimac Nevera više nije najbrža na svetu

Rimac Nevera više nije električni automobil sa najboljim ubrzanjem na planeti – primat preuzima Pinifarina Battista

Rimac Nevera više nije električni automobil sa najboljim ubrzanjem na planeti, što ruku na srce nije dugo ni bila. Naravno, to Neveru ne čini sporom, pa sa manje od 2 sekunde do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 412 dalje je jedan od najbržih automobila. Tačnije, trenutno je najbrži električni automobil na planeti. Mada i ova postavka je delimično tačna, i znanje inženjera Rimac Automobili i dalje je “naj” po obe osnove.
Pinnfarina Battista trenutni broj jedan po pitanju ubrzanja, a ispod atraktivne karoserije ovog luksuznog i elegantnog GT-a nalazi se platforma Rimac Nevere, i u osnovi, Battista i Nevera su “blizanci”.
Nešto luksuznija i raskošnija Pininfarina Battista trenutno drži tri rekorda, barem kako tvrdi fabrika. Do 100 km/h ubrzava za 1.86 sekundi, a do 200 km/h za 4.75 sekundi, što je postignuto i izmereno na testovima koji su nedavno rađeni u Dubajiju. Poređenja radi Rimac Nevera do 96 km/h (100 mph) stiže za 1.97 sekundi, a do 160 km/h (100 mph) za 4.3 sekunde. Rimac Nevera je i dalje najbolji električni automobil po pitanju maksimalne brzine. Iako se kupcima Nevera isporučuje limitirana na 352 km/h, na testovima u kontrolisanim uslovima dohvatila je 412 km/h. Pininfarina kaže da Battista ne može preko 350 km/h, što je najverovatnije posledica drugačije aerodinamike, ali to je naša pretpostavka.
Međutim, Pininfarina Battsta je fascinantna još po jednom (rekordnom) parametru – kočenju. Battista se sa 100 km/h zaustavlja za 31 metar, što je svetski rekord za električne automobile, a postignut je uz pomoć moćnog kočionog sistema i sistema za rekuperaciju, ali i vazdušne kočnice, odnosno velikog zadnjeg krila koje radi i kao vazdušna kočnica.
Treći rekord Pinnfarina Battiste je autonomija. Prema fabrici, a po realnijem EPA standardu, Battista može da pređe 480 kilometara. Za Rimac Neveru stoji podatak od 490 kilometara, ali po nerealnijem WLTP ciklusu merenja. Deluje da je ono što je sam Mate Rimac objavio najrealnije.
Neverom je od Zagreba vozio do Splita i priznao da mu je nedostajalo 50 kilometara do cilja, što znači da Nevera na autoputu pri prosečnoj brzini od 130 km/h ima domet od oko 360 kilometara.
Pininfarina Battista i Rimac Nevera su blizanci koji se razlikuju u detaljima i najverovatnije su rekorde strateški podelili kako bi ispunili planove i prodali po 150 primeraka, od kojih svaki košta preko dva miliona evra.

Next: BMW 3.0 CSL predstavljen i ima šta da poruči