Site icon

Aehra najavljuje spektakularan enterijer

Aehra je potpuno nova italijanska marka koja dokazuje da minijaturne marke mogu konkurisati gigantima po originalnosti

Aehra je potpuno nova italijanska električna marka koja dokazuje da minijaturne marke mogu konkurisati gigantima po originalnosti. Da ne kvarimo doživljaj, ali Aehra tek treba da proizvede svoj prvi prototip koji tek treba da postane serijski model. Ali, enterijer koji je predstavljen zavređuje pažnju ako ništa drugo barem originalnošću koja je na nivou giganata svetske autoindustrije.
Aehra je zapravo nedavno predstavila model koji definitivno pripada SUV segmentu, ali tada nije imao nikakvo ime. A nema ga ni danas kada je otkriven enterijer ovog SUV-a iz praktično, buduće marke Aehra.
Za početak, potpuno jedinstveno izgledaju četvora vrata koja se po „butterfly/gullwing “ principu otvaraju nagore. Da ne bi napamet diskutovali o njihovoj funkcionalnosti, dodajemo da se kroz njih dolazi do mesta za pet osoba, a serijski model će imati i alternativnu verziju sa četiri sedišta.
A u enterijeru se stiže do jednodelnog zakrivljenog ekrana koji se proteže celom širinom armature. Doduše, upravo zbog svoje gigantske dimenzije potrošio je značajna prostor na armaturi, obzirom da je poprilično udaljen od vetrobranskog stakla.
Međutim, kada se čuje nastavak, isplati se što je ekran zauzeo prostor. Ovaj ekran u Aehri SUV ima dvostruku namenu i i dvostruka podešavanja. U vožnji vadi ono što i svaka digitalna instrument tabla i višenamenski ekran, uz stalnu projekciju slike kamera koje zamenjuju spoljnja ogledala.
Ali kada je vozilo parkirano ekran se dodatno podiže i postaje veliki i pokretni kancelarijski monitor ili kućni bioskop, ili konferencijska sala sa projektorom. Šta više, Ahera navodi i brojna dodatna podešavanja i prilagođavanja prikaza svog gigantskog ekrana. Pri tom, ovo nije jedini ekran. Ispod njega je ugrađen još jedan mnogo manji osetljiv na dodir, kojim se u osnovi radi sve ono što se radi današnjim infotejment sistemima.
A i upravljač nije baš oblika na kakav smo navikli, nego bliže poluvolanu koji Tesla polako uvodi u svoje modele. Tačnije, upravljač je pravougaonog oblika, pa podseća na avionske i brodske upravljače. Kako god, i na upravljaču se našlo mesta za još jedan ekran koji je (recimo) instrument tabla sa informacijama kao što su brzina vožnje i preostala kilometraža.
Vozač i putnici će uživati u prostranoj kabini zahvaljujući EV platformi sa velikim međuosovinskim razmakom i vrlo kratkim prepustima preko točkova. Pod vozila je potpuno ravan pa je premeštanje putnika na zadnjoj klupi potpuno neometano, a pored toga mogu da obore naslone zadnje klupe i „opruže“ se tokom putovanja.
Iako podosta obećava Aehra je još uvek daleko od proizvodnje i za sada je samo kompjuterska animacija, pa nema podataka niti o dimenzijama niti o predviđenom pogonu i bateriji. Iz Aehre poručuju da će priprema prototipa započeti čim budu potpisani ugovori sa dobavljačima i podizvođačima. Iako je najavljivano da će se to dogodoti u drugom kvartalu 2022. godine, čini se da još uvek ovaj SUV nije prešao u prototipsku fazu iako iz odeljenja za odnose sa javnošću poručuju da je značajno privatno finansiranje obezbeđeno. Nastavak plana Aehre kaže da će već u februaru 2023. Aehra predstaviti projekat električne limuzine, a da bi isporuke vozila kupcima trebale početi od 2025. godine.

Next: Valentino Rossi je ponovo fabrički vozač