Site icon

Cadillac je vratio svoju Boginju u Celestiq

Cadillac je vrato svoju Boginju, ali ne na poklopac “motora” nego na druge pozicije svog vrhunskog električnog modela Celestiq

Cadillac je vratio svoju Boginju i to nakon 60 godina odsustva. Cadillac Boginja, nekada davno, bila je simbol luksuza i prestiža, a kao i kod drugih, krasila je poklopac motora. U osnovi, mnogi proizvođači su ’30-ih godina prošlog veka imali svoje ornamente na vrhu hladnjaka koji su često bili i pokazivači temperature vode u hladnjaku motora, ali i ukras i simbol statusa. Međutim, prebacivanje indikatora temperature motora u kabinu i na instrument tablu i statue i ornamenti su nestajali jedan za drugim. Boginja Cadillac je opstala od 1933. do 1956. godine i otišla u nezaborav.
Američka luksuzna marka Cadillac je odlučila da u svoj trenutno najluksuzniji električni model Celestiq vrati Boginju, ali ipak modernizovanu za 21. vek. Šta više, proizvođač tvrdi da je Boginja Cadillas simbol nove ere i prelaska marke u električnu budućnost.
Richard Wiquist, GM-ov skulptor stoji iza nove Boginje Cadillac. Koristeći Boginju iz 1933. kao osnovu, Wiquist je ručno potpuno redizajnirao figuru, koja sada stvara impresiju krila i kompleksnih draperija koje lepršaju oko tela Boginje.
Obzirom da figure, osim kod Rolls Roycea, danas više ne krase poklopce motora i grilove hladnjaka, Caddilac je svoju Boginju vratio na druga mesta, kao što je pločice na prednjem blatobranu. Boginja se pojavljuje tokom punjenja baterije Celestiq, odnosno na početku i po završetku punjenja. U kabini Celestiqa, Bognja je našla svoje mesto osvetljena ispod stakla na rotacionom selektoru infotejmenta, koji se okreće nezavisno od Boginje koja uvek zadržava svoj isti položaj.
“Celestiq je početak budućnosti marke Cadillac, koji umetničke inovacije donosi u luksuzna električna vozila. Želeli smo da naš vrhunski model otelotvori značajnu istoriju i nasleđe marke na smislen način, a Boginja Cadillac predstavlja apsolutni vrh znanja i sposobnosti koju Cadillac ima”, kaže Bryan Nesbitt, CEO marke.
A Cadillac je avangardnim električnim modelom Celestiq, koji košta 300.000 dolara, pogodio ukus kupaca visokog staleža, obzirom da je proizvodnja rasprodata 18 meseci unapred. Doduše, ne govorimo o stotinama hiljada primeraka Celestiqa nego samo oko 400 komada koliko će godišnje biti napravljeno, a čak i taj volumen je pod znakom pitanja, prema priznanju samih predstavnika Cadillaca.

Next: Da li vozače zbunjuju bezbednosne asistencije?