Test MG ZS 1.0 Luxury A/T je imao zadatak da nam otkrije da li je i koliko razumno održavati ime tradiconalne ali ugašene marke
Test MG ZS 1.0 Luxury A/T je imao zadatak da nam otkrije da li je i koliko razumno održavati ime tradiconalne ali ugašene marke. Svi koji se sećaju marke automobila MG, i to pre svega prema sportskim modelima misle na marku koja je nastala pre više od 90 godina. Davnih ’30-ih godina prošlog veka, Cecil Kimber, britanski dizajne automobila osnovao je marka Morris Garages Limited, koja je od 1930. počela sa radi pod imenom M.G. Car Company Limited, odnosno, skraćeno MG. Kao i većina, tačnije sve britanske marke, MG je imao burnu istoriju tokom koje su se na svakih 15-20 godina menjali vlasnici, pa i imena kompanije iako je sam bedž MG uspešno odolevao vlasničkim tranzicijama od British Leylanda, preko Austina i Rovera, pa sve do 2006. kada MG kupuje kineski Nanjing Automobile Group.
MG o kojem danas pričamo, vaskrsao je pod imenom MG Motor, a uz kapital i pod dirigentskom palicom kineskog automobilskog giganta SAIC, koji je najveći od četiri proizvođača automobila iz najmnogoljudnije zemlje na planeti. Obzirom da smo što opravdano, a što potpuno neopravdano skloni omalovažavanju svega što dolazi iz Kine, moramo da skrenemo pažnju na jednu bitnu činjenicu – SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp ), ima godišnju proizvodnju od 5.400.000 vozila (podatak za 2021. godinu). To znači da je današnji vlasnik marke MG više nego ozbiljan “igrač” u globalnoj autoindustriji. A SAIC je odlučio da MG ne proizvodi samo za svoje lokalno tržište, nego modele, kojih trenutno ima sedam ponudi i drugima. U martu 2022. godine sa sajmu automobila u Beogradu predstavljena je modelna ponuda koja će biti ponuđena kupcima u Srbiji i regionu, a marka MG u 2023. godinu ulazi sve bolje organizovana i sa sve boljim poslovnim planom.
MG Motor nije izmišljao hladnu vodu, i praktično je svoju kompletni modelnu ponudu smestio u SUV/Crossover segment, koji je potražnjom definitivno nadmašio klasične karoserijske forme hatchbacka i limuzine. Model MG ZS smešten je formalno u pakleni B-SUV segment u kojem se može naći skoro 30 modela. Tek da pomenemo poneki, u B-SUV segment spadaju Nissan Juke, Renault Captur, Seat Arona, Opel Crossland, Kia Stonic, Hyundai Kona, Volkswagen T-Roc, pa i rekorder niskih cena Dacia Duster.
Samo, dužinom karoserije od 4.32 metra, koja je postavljena na međuosovinski razmak od 2.58 metara, MG ZS je desetak i više centimetara duži od pomenute konkurencije. Možda je ilustrativnije ako MG ZS dužinom uporedimo sa modelom Nissan Qashqai, tipičnim C-SUV modelom, koji je dug 4.39 metara. A dužina je, barem kod automobila bitna, obzirom da direktno utiče na ponudu prostora i funkcionalnost modela.
U svakom slučaju, MG ZS je lepuškast SUV, dobro odmerenih proporcija, svedenog i jednostavnog dizajna koji je potpuno eliminisao bilo kakve dizajnerske egzibicije, ali nije zaboravio aktuelne tehnologije kao što su LED prednje i zadnje svetlosne grupe.
Vreme je da se oslobodimo predrasuda. MG ZS u enterijeru uopšte nije jeftini plastični Kinez. Ponuda prostora je na nivou, pa i bolja od pomenute konkurencije iz B-SUV segmenta. Preciznost uklapanja i završna obrada kabine su na vrlo dobrom nivou. Dizajnerski stil naginje ka minimalizmu, a činjenica da srećemo prepoznatljiva rešenja kao što su ventilacioni otvori u formi turbine kakve koristi Mercedes u svojim modelima, ne umanjuju solidan utisak kabinskog prostora.
U testiranom najvišem Luxury paketu opreme, MG ZS ima i kožom presvučena sedišta sa vrlo preciznim kontrastnim štepovima crvenim koncem. Vozačevo sedište je elektropomično, dugih hodova, vralo dobro dimenzionisanog sedalnog dela i naslona, sa takođe dobro odmerenom bočnom podrškom. Suvozačevo sedište nije elektropomično i nije podesivo po visini. Iako na prvi osećaj deluje da se na njemu previsoko sedi, nakon privikavanja dolazi se do zaključka da se zapravo vrlo udobno sedi.
Zadnja klupa je jednostavno oblikovana, poprilično ravna i putnicima nudi iznenađujuće mnogo prostora za kolena i glave, čime MG ZS zapravo zaokružuje osećaj da se radi o pre svega fukcionalnom porodičnom SUV-u.
Uz prtljažnik od 448 litara, koji lako poraste na 1.375 litara MG ZS spreman je i za izazove kakav je porodični odlazak na letovanje ili zimovanje.
U najvišem Luxury paketu opreme MG ZS je potpuno digitalizovan. Instrument tabla je digitalna, razumljive grafike u visokoj rezoluciji, kakva se sreće u modelima koji sebe vide u premijum segmentu. Infotejment podrazumeva Apple CarPlay i Android Auto konekcije, DAB radio, sa šest zvučnika i 3D zukom, kao i iGo In-Car navigacioni sistem.
Višenamenski ekran je dijagonale od 10.1” sa jednostavnom grafikom koja podrazumeva i jednostavnu upotrebu, ali ne i brzine koja nas nije potpuno zadovoljila. Iznenađenje je i da upravljač, inače odlično oblikovan, presvučen kožom i sa komandama na sebi, nije podesiv po dubini, što bi se moglo podrazumevati u ovako solidno opremljenom vozilu. Pod solidnom opremom podrazumevamo i električnu parkirnu kočnicu, pomoć za polazak na uzbrdici, tempomat sa limiterom brzine, 360 kameru, BLIS upozorenje na bočni saobraćaj, i još dosta detalja koji putovanje čine udobnijim.
Među retke nedostatke po pitanju opreme dodajemo i da stakla nemaju UV filter folije, što pogotovo leti svakako nedostaje. Sa druge strane, u MG ZS Luxury moramo pohvaliti sa ukusom izvedene aplikacije u formi karbonskih vlakana koje su u armaturi, na oplatama vrata i na centralnoj konzoli oko ručice menjača.
Po pitanju mehanike, MG ZS se oslanja na klasičan donji postroj. Prednje oslanjanje je Mac Pherson tipa dok je pozadi torziona osovina. Pogon je 1.0 turbo trocilindarski benzinac sa direktnim ubrizgavanjem benzina, za koji smo nezvanično saznali da korene ima u VW 1.0 TSI agregatu. U testiranom modelu snaga se na prednje točkove isporučuje preko japanskog automatskog Aisin šestostepenog menjača, a kočioni sistem podrazumeva diskove na sva četiri točka.
U vožnji MG ZS je pre svega tiho vozilo, sa agregatom vrlo dobre kulture rada, koji se u dobro izolovanoj kabini jedva čuje. Svojih 111 KS dostiže pri 5.200 o/min, a maksimalni obrtni moment od 160 Nm dostiže rano, već od 1.800 o/min i isporučuje u velikom rasponu sve do 4.700 o/min. Menjač sa šest dobro odmerenih prenosnih odnosa i finalnim prenosom odlično je uklopljen sa agregatom, a promene prenosa su diskretne i brze.
Performanse MG ZS-a su sasvim prihvatljive – do 100 km/h stiže za 12.4 sekunde, a maksimalna brzina je 180 km/h, na čemu može da zahvali i maloj masi vozila koja je samo 1.255 kilograma, što znači opterećenje od malo preko 1.1 kg/KS. Međutim, MG ZS ne možemo smestiti u najekonomičniju klasu uz prosečnu potrošnju koja je na kraju testa bila 7.6 litara. Po pitanju vozne dinamike MG ZS je nešto mekše trimovan.
U Luxury paketu opreme standardno ima točkove od 17”, uz koje potpuno zadovoljavajuće upija neravnine na putu. Upravljanje je za nijansu indirektnije od nivoa koji preferiramo, što se isto može reći i za naginjanje u krivinama koje je nešto izraženije, ali daleko od toga da izaziva neprijatnost. U svakom slučaju, pogon, prijenos, oslanjanje, upravljanje i kočenje MG ZS su dobro ukomponovani i međusobno usklađeni.
Na kraju, kada se “podvuče crta”, i uzme u razmatranje ono što nam je MG ZS pokazao i koliko mora da se u najvišem paketu opreme plati, moramo se potruditi da budemo objektivni. Testirani model košta 23.490 evra, uz koje se, što ne smemo zaboraviti, dobija i sedmogodišnja (ili 150.000 kilometara) fabrička garancija. Za taj iznos dobija se dobro izrađeno i vrlo dobro opremljeno vozilo, kojem nećemo tako olako dati titulu najjeftinijeg SUV-a kod nas, čak i kada u obzir uzmemo da je polazna cena za MG ZS od 18.990 evra.
Neko će reći previše za SUV Made in PRC, ali zaista je vreme da se razilazimo sa predrasudama, i po automatizmu sve što dolazi iz Kine obeležavamo kao jeftin proizvod kvaliteta adekvatnog niskoj ceni. MG ZS je funkcionalan porodični SUV koji po malo čemu, ako uopšte, zaostaje za konkurencijom. Činjenica je da za sada teško možemo proceniti kako će MG kotirati u drugoj prodaji, ali taj deo svakako zavisi i od toga kakva servisna mreže i uslovi održavanja, pa i snabdevenost rezervnim delovima bude obezbeđena kupcima. Novo vreme i nova tržišta su pred markom MG, a imaće priliku da se se pokaže i dokaže tamo gde je najvažnije – pred kupcima. A odgovor na pitanje da li je razumno koristiti prednosti i mane imena marke MG je – da, zašto da ne, ako se uz marku ponude kvalitet, pouzdanost i funkcionalnost za razumnu cenu.
Model |
MG ZS 1.0 Luxury A/T |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.323/ 1.809/ 1.653 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2.580 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1.255 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
1.730 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
500 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
448/1.375 |
Motor |
Benznski |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila |
3/12 |
Radna zapremina (ccm) |
999 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 111 /5.200 o/min |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) |
160 od 1.800 |
Menjač |
6 automatski |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12.2 |
Maksimalna brzina km/h |
180 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
7.6 |
Zapremina rezervoara |
45 |
Cena testiranog modela |
23.490 evra |
Show Comments
Jovan
Motor je, prema zvaničnim informacijama, Fordov, tačnije dorađen u saradnji sa Fordom.