Ako ste upoznati sa Opelovim modelima iz 80-ih godina prošlog veka, „GSe“ oznaka na potpuno novoj Astri će vam biti dobro poznata
Ako ste upoznati sa Opelovim modelima iz 80-ih godina prošlog veka, „GSe“ oznaka na potpuno novoj Astri će vam biti dobro poznata, samo sada ima potpuno drugo značenje. Skraćenica za Grand Sport Einspritzung (nemački za ubrizgavanje), prvi put je viđena modelima Opel Commodore GS/E i Opel Monza GSe kupeu.
Osim ubrizgavanja goriva, Monza GSe je nudila dodatne zanimljive “stvarčice” kao što su digitalna LCD instrument tabla i „šper“ diferencijal sa zatvaračem. Četrdeset godina kasnije, GSe oznaka se vratila na novoj Astri, s tim da slovo „e“ više nije skraćenica za „Einspritzung”, nego za “Electric”. Redakcija dmotion.rs imala je priliku da na jugu Španije testira sva tri plug-in hibridna Opel modela pod GSe oznakom – Astru u hečbek i Sports Tourer caravan verziji, kao i Grandland crossover.
Na prvi pogled, Opel Astra GSe malo ublažava formulu za dobijanje nekadašnjih sportskih OPC modela i koristi nov pristup performansama. Spoljni izgled GSe porodice karakterišu blago izmenjeni prednji odbojnik i 18 inčni aluminijumski naplatci čiji dizajn je inspirisan onim sa Manta GSe ElectroMOD concept automobila.
U svakom slučaju, i pored manjih vizuelnih pormena u odnosu na verzije sa benzinskim motorima, Astra GSe ima ozbiljan stav na putu i sa sigurnošću možemo potvrditi mami poglede prolaznika. Za pogon Astre GSe, Opel je, očekivano, dobio već poznatu Stellantis Hybrid 225 jedinicu, koja se koristi u drugim modelima, kao što je Peugeot 308 PHEV.
To znači da Opel Astru GSe pokreće 1.6 litarski turbo benzinac snage 180 KS u kombinaciji sa elektromotorom snage 110 KS. Ukupna kombinovana snaga je 225 KS uz 360 NM obrtnog momenta prenosi se na prednje točkove i omogućava Astri GSe hečbek sprint do 100 km/h za 7.5 sekundi i maksimalnu brzinu od 235 km/h, odnosno 135 km/h samo na struju.
Zahvaljujući litijum-jonskoj bateriji od 12.4 kWh, Astra GSe po WLTP testovima može da pređe do 64 km isključivo na električni pogon. Po istim merenjima, Opel Astra GSe uspeva da u proseku troši samo 1.2-1.1 l/100 km benzina i oslobađa 26-25 g/km CO2 emisija. U stvarnosti, osim ako ne vozite kratke rute sa punom baterijom, potrošnja benzina će ipak biti veća. Punjenje baterije traje manje od dva sata uz opcioni punjač od 7.4 kW.
Iako elektromotor i baterija dodaju snagu i povećavaju efikasnost Astre GSe, oni joj u isto vreme i dodaju težinu – ukupna masa prazne Astre GSe je čak 1703 kg. Imajući to na umu, Opel je uveo manje, ali važne promene na oslanjanju. Astra GSe „sedi“ 10 mm bliže zemlji i ima 11% tvrđe opruge od ostalih verzija, a uz to se može i pohvaliti Koni FSD (Frequency Selective Damping) tehnologijom i nešto manje agresivnim sistemom kontrole stabilnosti. Prema rečima Opela, Koni FSD amotrizeri imaju dodatni unutrašnji ventil koji pruža bolji spoj komfora i preciznosti upravljanja.
Opel Astra GSe dolazi sa impresivnim nizom tehnologija u okviru standardne opreme. Tu spada Intelli-Drive 1.0 sistem sa upozorenjem na čeoni udar i automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, prepoznavanjem pešaka i pospanosti vozača, upozorenje na napuštanje saobraćajne trake i prepoznavanje znakova, upozorenjem na bočni saobraćaj i mrtve uglove vozila, kao i pomoći u vožnji sa funkcijom zaustavljanja.